رهبر مخالفان ترکیه: اردوغان دیکتاتوری پوشالی است

رهبر مخالفان ترکیه: اردوغان دیکتاتوری پوشالی است
چهارشنبه 30 دی 1394 - 12:57

رهبر مخالفان دولت ترکیه، با وجود آن که به سبب دیکتاتور خواندنِ اردوغان تحت پیگرد قرار گرفته بود، بار دیگر تاکید کرد: "اردوغان، دیکتاتوری پوشالی است."

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "کمال قلیچ دار اوغلو" رئیس حزب جمهوری خواه خلق، در حضور نمایندگانِ این حزب در پارلمان اظهار داشت: "از این که گفتم او دیکتاتوری پوشالی است سرخورده شده؛ این در حالی است که قبلا هم او را دیکتاتور دانسته بودم اما واکنشی نشان نداده بود؛ به این ترتیب، مشخص است آن چه او را آزرده واژه دیکتاتور نیست، بلکه واژه پوشالی است."

وی سپس از اردوغان خواست یکی از این سه راه را انتخاب کند: یا رفتاری غیرجانبدارانه اتخاذ کن، یا سوگند ریاست جمهوری که خواندی را به سطل زباله بینداز، یا بنشین و خوب به معنی واژه شرف فکر کن.

قلیچ دار اوغلو تاکید کرد که اردوغان، اموال عمومی باقی مانده در ترکیه را ربوده است و تفاوتی با "آگوستو پینوشه" دیکتاتور سابقِ شیلی و آدولف هیتلر ندارد.

دادستانی کل آنکارا، روز دوشنبه با استناد به ماده ای از قانون کیفری که "توهین به شخص رئیس جمهور" را جرم می داند، برای قلیچ دار اوغلو پرونده تشکیل داد. در صورتی که دادگاه، ضد قلیچ دار اوغلو رأی دهد، به چهار سال زندان محکوم خواهد شد.

قلیچ دار اوغلو روز شنبه در کنفرانس خبری که به مناسبت انتخابِ او برای دور تازه ای از ریاست حزب جمهوری خواه خلق برگزار شده بود، تاکید کرد که اردوغان دیکتاتور است و دستور بازداشتِ 20 تن از اساتید را صادر کرده است که طومارِ توقف جنایت های ارتش در جنوب شرقی ترکیه ضد کردها را امضا کرده بودند.

بازداشت این اساتید دانشگاه که در صورت محاکمه به یک تا پنج سال زندان محکوم خواهند شد، خشم مردم را برانگیخت و نومیدی مخالفان در داخل و خارج از ترکیه را موجب شد.

در پی گشایش پرونده کیفری ضد قلیچ دار اوغلو، اردوغان علیه او شکایت خصوص کرد و پرداخت صد هزار لیرۀ ترکیه (حدود 30 هزار) یورو به عنوان غرامت را خواستار شد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها