دختر نابغۀ ایرانی، حافظ کل قرآن کریم + فیلم

چهارشنبه 30 دی 1394 - 14:11

برندۀ سی و هفتمین مسابقات سراسری حفظ قرآن کریم، نابغه ای هشت ساله است که هفته ای یک بار به مدرسه می رود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "حنانه خلفی" در مدت دو سال حفظ کرد و در چهارسالگی حافظ قرآن شد و همه اطرافیان را شگفت زده کرد، زیرا علاوه بر حفظ قرآن از استعداد تلاوت صحیح قرآن با صدایی زیبا برخوردار بود.

حنانه، روز چهارشنبه در برنامه "صباح جدید" شبکه خبری العالم گفت: روزی سه حزب از قرآن کریم را دوره می کنم و دو جزء از قرآن کریم را به صورت همخوانی در جلسات قرآن تلاوت می کنم و همچنین روزانه، دو صفحه از ترجمه قرآن کریم را حفظ می کنم. هفته ای یک بار به مدرسه می روم و همۀ تکالیف درسی را در همان روز ارائه می دهم.

استعداد حنانه در حفظ قرآن کریم، ریشه در خانواده اش دارد؛ چرا که سه تن از اعضای خانواده اش حافظ قرآن کریم هستند و همین مساله، کار را برای پدر و مادرش راحت تر کرد.

مادر حنانه که سه دختر نوجوان و یک پسر جوان دارد، به شبکه العالم گفت: حنانه در فضایی قرآنی به دنیا آمد و با صدای قرآن به خواب می رفت. او در سه سالگی قادر بود سوره های کوچک را بخواند.

حنانه، با تشویق رهبر معظم انقلاب اسلامی، ضبط تلاوتِ کامل قرآن کریم را آغاز کرد تا در بازار محصولات صوتی توزیع شود و به این ترتیب، او نخستین دختر ایرانی است که دست به چنین اقدامی زده است.

پدر حنانه به شبکه العالم گفت: حفظ، به تلاش و نظم بسیاری نیازمند است و بدون این دو، توفیق حاصل نمی شود.

وی افزود: هدف از حفظ قرآن کریم، تنها حفظ نیست، بلکه باید در آیات تدبر صورت بگیرد و به آن ها عمل شود.

از نظر او، بهترین زمان برای آموزش و حفظ قرآن کریم به کودک، در فاصلۀ زمانی چهار تا هشت سالگی است.

وی حفظ قرآن را کاری بسیار ساده دانست که تنها، به تنظیم وقت و توفیق الهی نیازمند است.
حنانه، در کنار حفظ و تلاوت قرآن کریم و انجام تکالیف درسی، ترجمۀ قرآن را نیز حفظ می کند و باقی ماندۀ وقت خود را به خواندنِ تواشیح و بازی می گذراند.

حنانه، که ثمرۀ منزلی قرآنی است، به ستاره ای درخشان در آسمانِ نهضت قرآنی در ایران تبدیل شده است.


26

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها