شهر دیرالزور سوریه همچنان گرفتار تبعات محاصره داعش

شهر دیرالزور سوریه همچنان گرفتار تبعات محاصره داعش
چهارشنبه 30 دی 1394 - 17:19

العالم - مردم شهر دیرالزور مرکز استان دیرالزور در شرق سوریه همچنان از پیامدهای محاصره شهر خود به دست عناصر گروه تروریستی داعش رنج می برند .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، تروریست های داعش روز شنبه 400 شهروند را در روستای البغیلیه در حومه شهر دیرالزور و مناطقِ نزدیک این روستا ربوده و مدتی بعد 270 نفر از آنها را آزاد کردند.

مرکز دیده بان حقوق بشر سوریه که وابسته به مخالفان سوری خارج است، امروز چهارشنبه اعلام کرد که آزادشدگان افراد زیر 14 سال و بالای 55 سال و زنان هستند.

این مرکز افزود : داعش 130 مرد و جوان را که سن آنها بین 15 سال و 55 سال است، حبس کرده و از آنها درباره ارتباط شان با نظام دولت سوریه بازجوئی خواهد کرد.

رامی عبدالرحمن رئیس دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: آزادشدگان به شهر دیر الزور بازنخواهند گشت بلکه بین قبایل استان دیر الزور تقسیم می شوند.

داعش در 24 ساعت گذشته با بازرسی خانه به خانه روستای البغیلیه حداقل 50 مرد و جوان را که سرنوشت آنها همچنان نامعلوم است ، ربود.

" غالب الحاج حمدو" 23 ساله که دانشجوی اهل شهر دیرالزور است ، اعلام کرد : ما از اینکه داعش به مناطق سکونت مان حمله کند و کشتار جمعی به راه بیندازد ، می ترسیم.

سازمان ملل متحد اعلام می کند که تروریست ها از حدود یک سال پیش راه های منتهی به شهر دیرالزور را مسدود کرده اند که این امر باعث کمبود شدید مواد غذائی و دیگر مایحتاج ضروری شده است.

لیندا تام سخنگوی دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل (اوچا) در مصاحبه با فرانس پرس گفت : سازمان ملل گزارش های قابل اطمینانی دریافت کرده است که نشان می دهد  شهروندان سوری اعدام ، ربوده و بازداشت می شوند و در میان آنها افرادی وجود دارند که تلاش کرده بودند مواد غذائی را مخفیانه وارد شهر دیر الزور کنند.

اوچا چندی پیش نیز اعلام کرده بود که اکثر ساکنین شهر دیرالزور فقط با آب و نان خود را زنده نگه داشته اند.

دولت سوریه روز 11 ژانویه 2016 بسته های کمک های ضروری را با هواپیما در شهر دیرالزور فروریخت و دولت روسیه نیز چند روز بعد اعلام کرد که در مناطق تحت محاصره داعش در شهر دیرالزور کمک های ضروری فروریخته است. 

پربیننده ترین خبرها