داعش تعدادی از ربوده شدگان سوری را آزاد کرد

داعش تعدادی از ربوده شدگان سوری را آزاد کرد
چهارشنبه 30 دی 1394 - 17:47

العالم - داعش 270 تن از 400 شهروند سوری را که روز شنبه در روستای اشغال شده منطقه البغیلیه (حومه شهر دیر الزو) و مناطق اطراف آن ربوده بود، آزاد کرد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان، اعلام کرد که آزادشدگان شامل زنان، پسران زیر 14 سال و مردان بالای 55 سال هستند. بدین ترتیب 130 مرد در سنین 15 تا 55 ساله همچنان در اسارت تروریست ها هستند. گروه تروریستی داعش مدعی است که می خواهد درباره ارتباط ربوده شدگان  با دولت سوریه تحقیق کند.

به گفته رامی عبدالرحمن رئیس دیده بان حقوق بشر سوریه، آزادشدگان به دیرالزور برنخواهند گشت بلکه در میان عشایر مختلف توزیع خواهند شد و شهروندان سوری ربوده شده ای که ارتباطشان با دولت ثابت نشود یک دوره اجباری شریعت اسلامی را نزد داعش خواهند گذراند.

گفتنی است طی 24 ساعت گذشته عناصر داعش به تفتیش خانه ها شهروندان سوری در البغیلیه مبادرت کردند و دست کم 50 مرد را ربوده اند که هنوز اطلاعی از سرنوشت آنها در دست نیست.

تروریست ها از حدود یک سال پیش راه ورود به بخش های وسیعی از منطقه البغیلیه در حومه شهر دیر الزور واقع در شرق سوریه را بسته اند که موجب کاهش شدید مواد غذایی و مختل شدن خدمات اساسی ساکنان این منطقه شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها