نشست تازه غربی ها برای بررسی مساله داعش

نشست تازه غربی ها برای بررسی مساله داعش
چهارشنبه 30 دی 1394 - 22:50

العالم - اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا امروز چهارشنبه اعلام کرد که اواسط ماه آینده میلادی با حضور وزرای 26 کشور نشست بررسی مساله مبارزه با داعش برگزارخواهد شد .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اشتون کارتر در حاشیه نشست وزرای دفاع 7 کشورعضو ائتلاف آمریکائی مبارزه با داعش در پاریس گفت: کشورها باید با آمادگی برای مشارکت فعالانه تر در مبارزه با داعش ، در نشست بروکسل حاضر شوند.   
کارتربا اشاره به اینکه کشورهای منطقه خلیج (فارس) باید بیش از پیش در مبارزه با داعش مشارکت کنند، افزود: ما برای جلب مشارکت بیشتر این کشورها چه در زمینه نظامی چه در زمینه غیرنظامی تلاش می کنیم.
وزیر دفاع آمریکا یادآور شد: کشورهای عرب منطقه گذشته از مهار داعش باید کارهای زیادی بکنند که یکی از آنها تلاش برای تقویت امنیت منطقه است.
کارتر با انتقاد از نحوه فعالیت روسها ، استراتژی و تاکتیک آنها را ا شتباه توصیف کرد و گفت که هیچ زمینه ای برای همکاری بیشتر ما با آنها وجود ندارد.
فرانسه نیز امروز از روسیه خواست که فقط مواضع داعش را در سوریه بمباران کند و از بمباران مواضع گروه های مخالف مسلح که با داعش می جنگند، امتناع کند. 
" ژان ایو لودریان "وزیر دفاع فرانسه نیز اعلام کرد : هفت وزیر دفاعی که امروز در پاریس با همدیگر دیدار کردند ، احتمالا پس از نشست آتی بروکسل ، در لندن نیز گردهم خواهند آمد.
لودریان گفت: روسیه بازیگری مهم در قضیه سوریه است و ما امیدواریم که تلاشش را معطوف مبارزه با داعش کند و از بمباران گروه هائی که با داعش می جنگند ، خودداری کند.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز امروز در زوریخ اعلام کرد که دولت متبوعش آماده همکاری و هماهنگی بیشتر با ائتلاف آمریکائی برای توزیع کمک های بشردوستانه در داخل سوریه است.
لاوروف گفت : ما درباره لزوم استفاده از نیروی هوائی روسیه برای توزیع کمک های نهادهای سازمان ملل متحد، کمیته بین المللی صلیب سرخ و سازمان های دیگر در داخل سوریه گفتگو کردیم و دولت مسکو آماده همکاری و هماهنگی بیشتر با ائتلاف آمریکا در این زمینه است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها