مخالف سوری: برخی اعضای هیئت ریاض جنایتکارند

مخالف سوری: برخی اعضای هیئت ریاض جنایتکارند
پنج‌شنبه 1 بهمن 1394 - 15:17

رئیس تشکل مخالف موسوم به "شورای دموکراتیک سوریه" تأکید کرد، بعضی از شرکت کنندگان در نشست ریاض، جنایتکار جنگی هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "هیثم مناع" در مصاحبه ای تلویزیونی گفت، نشست ریاض طبق میل برخی کشورها برگزار شد و نام تعدادی از مخالفان با نظر تمایلات شخصی برخی کشورهای منطقه حذف شد.
وی افزود: در میان کسانی که در نشست ریاض شرکت کردند عده ای مرتکب جنایات جنگی شده اند و ما هرگز با گروههایی که در حق ملت سوریه جنایت کرده اند سر یک میز نمی نشینیم همانطور که یک گروه سوری شامل جنگجوهای خارجی نمی تواند در مذاکرات شرکت کند.
هیثم مناع تاکید کرد، در میان شرکت کنندگان نشست ریاض کسانی حضور داشتند که دموکراسی را شرک و کفر می دانند و ما در این نشست شرکت نکردیم چون مشارکت کنندگان نمایندگان واقعی معارضان نبودند.
وی خاطرنشان کرد، جبهه النصره و گروههای مسلح شبیه آن در حال پسرفت، و در مقابل ارتش و نیروهای دموکراتیک سوریه در حال پیشروی هستند.
این مخالفت سوری افزود: بر اساس تصمیم مراجع بین المللی سه طرف درباره هیئت مخالفان تصمیم می گیرد که عبارتند از مسکو، قاهره و ریاض. بنابراین ریاض نمی تواند به تنهایی این کار را انجام دهد.
در همین زمینه ملهم الدروبی عضو تشکل موسوم به دبیرخانه شورای ملی معارضان سوری نیز گفت: هیئت شرکت کننده در کنفرانس ریاض هنوز دعوتنامه ای برای مشارکت در مذاکرات ژنو دریافت نکرده و دلیل این امر موافقت نبودن روسیه با حضور جیش الاسلام و جنبش احرارالشام در این هیئت است.
الدروبی تاکید کرد، استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، حق تشکیل هیئت معارضان برای مشارکت در مذاکرات ژنو را ندارد.

به دعوت عربستان سعودی نشست مخالفان سوری روز سه شنبه 17 آذر ماه، در ریاض برگزار شد. گفته می شود که 103 نفر از مخالفان به نمایندگی از تشکل های مختلف سوری از جمله نمایندگانی از 15 گروه مسلح در این نشست شرکت داشتند.

پربیننده ترین خبرها