سنگ اندازی عربستان در مسیر حل دیپلماتیک بحران سوریه

سنگ اندازی عربستان در مسیر حل دیپلماتیک بحران سوریه
پنج‌شنبه 1 بهمن 1394 - 17:42

فرستاده سازمان ملل متحد به سوریه تلویحاً عربستان را به جلوگیری از برگزاری مذاکرات سوری – سوری برای حل بحران سوریه متهم کرد .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، استفان دی میستورا فرستاده سازمان ملل به سوریه اعلام کرد که عربستان وی را از آماده کردن لیست گروه های سوری مخالف برای مشارکت در مذاکرات حل بحران سوریه منع می کند.
مجله فارن پالیسی که هر دو ماه یک بار در آمریکا چاپ می شود ، نوشت : دی میستورا روز 18 ژانویه با ارسال گزارش محرمانه خود به شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که عربستان در مسیر تلاش های دیپلماتیک وی برای حل بحران سوریه سنگ اندازی می کند و می خواهد به دلخواه خود لیست گروه های مخالف سوری را که باید در مذاکرات صلح سوریه مشارکت کنند ، تهیه کند.
نماینده سازمان ملل در گزارش خود آورده است : ائتلاف مخالفان سوری که اخیراً در ریاض اعلام موجودیت کرد و از حمایت عربستان برخوردار است ، بر لزوم مشارکت انحصاری خود در مذاکرات صلح سوریه اصرار می کند .
فارن پالیسی افزود : استفان در گزارش خود نام عربستان را ذکر نکرده است ولی همگان می دانند که عربستان اصلی ترین حامی ائتلاف مخالفان سوری است .
دی میستورا در گزارش خود خواستار حمایت آمریکا ، روسیه و دیگر قدرت های بزرگ از میانجیگری وی در سوریه شد و افزود : من گروه های مخالف سوری خاصی را به مشارکت در مذاکرات صلح سوریه در ژنو دعوت نخواهم کرد مگر اینکه همه قدرت های دخیل در بحران این کشور لیست گروه های مدعوّ را امضا کنند .  
مذاکرات سوری - سوری روز 25 ژانویه در ژنو برگزار خواهد شد ولی استفان دی میستورا چندی پیش از احتمال تعویق آن خبر داد و گفت : من و دبیر کل سازمان ملل هیچ فرصتی برای موفقیت در میانجیگری بحران سوریه نداریم مگر اینکه طرف های تأثیرگذار به خوبی نقش آفرینی کنند. 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها