مرگ زن و دختربچه پناهجو درآبهای یونان + فیلم

پنج‌شنبه 1 بهمن 1394 - 19:02

واژگون شدن قایق حامل پناهجویان عازم یونان، به مرگ یک زن و یک دختربچه منجر شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، با ادامه تلاش پناهجویان و آوارگان برای رسیدن به اروپا یک قایق حامل پناهجویان که از ترکیه عازم جزیره " لسبوس " یونان بود، به علت وزش باد متوقف و قایق واژگون شد که درنتیجه آن ، یک زن و کودک جان خود را از دست دادند.

بر اساس این گزارش، یک قایق گشتی متعلق به آژانس نظارت بر مرزها در اتحادیه اروپا توانست 55 نفر از سرنشینان قایقی دیگر را نجات دهد اما نتوانست زنی را که براثر سرما جان باخته بود، نجات دهد.

اوضاع پناهجویان در فرانسه بهتر از این نیست، و صدها پناهجو چهارشنبه شب در شهر کاله در شمال فرانسه با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

این درگیری ها به دنبال هشدار پلیس شهر کاله به پناهجویان برای تخلیه این مکان صورت گرفت.

پلیس شمار زیادی از نیروهای خود را برای کنترل حدود 200 تا 300 پناهجو مستقر کرد.

این پناهجویان با آتش زدن مقادیر زیادی علوفه خشک درصدد متوقف کردن پیشروی پلیس بودند. نیروهای پلیس هم برای متفرق کردن معترضان از گازهای اشک آور استفاده کرد.

" جان اف لودریان " وزیر دفاع فرانسه اعلام کرد عملیات نظامی اروپا " صوفیا" علیه باندهای انتقال مهاجر در دریای مدیترانه به شدیدترین حد خود رسیده است و باید به سرعت برای ورود به آبهای لیبی اقدام کرد.

دراین حال، مسؤولان چند شهر بزرگ کانادا با اعلام اینکه قادر به تامین مسکن مناسب برای پناهجویان سوری در فصل زمستان نیستند، از دولت فدرال خواستند که ورود پناهجویان سوری را به حال تعلیق درآورد.

کانادا از اول نوامبر گذشته ، یازده هزار و 866 پناهجوی سوری و 5 هزار و 829 پناهجو از کشورهای دیگر را که دراردن و لبنان زندگی می کردند، درخاک خود پذیرفته است.

پربیننده ترین خبرها