تشکیل هیئت سوریه در مذاکرات ژنو

تشکیل هیئت سوریه در مذاکرات ژنو
پنج‌شنبه 1 بهمن 1394 - 21:19

دولت سوریه هیأتی را برای مشارکت در مذاکرات ژنو تشکیل داد .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه الوطن چاپ سوریه روز پنجشنبه نوشت: مذاکرات صلح سوریه احتمالاً این ماه (ژانویه) در ژنو برگزار می شود و دولت دمشق هیئتی را به ریاست بشار جعفری نماینده خود در سازمان ملل متحد برای مشارکت در این مذاکرات تشکیل داده است .
الوطن نوشت : دولت سوریه اسامی اعضای هیئت مذاکره کننده خود را به سازمان ملل ابلاغ کرده است که بشار جعفری رئیس این هیئت و فیصل مقداد معاون وزیر امور خارجه ناظر آن است، و چند وکیل ارشد و کارمند عالی رتبه وزارت امور خارجه نیز در هیئت مذکور عضویت دارند.
الوطن تأکید کرد: این در حالیست که محمد علوش مسئول سیاسی گروه تروریستی جیش الاسلام به سمت مذاکره کننده ارشد هیئت مذاکره کننده ائتلاف مخالفان سوری (ائتلاف ریاض) برای مشارکت در مذاکرات ژنو تعیین شده است .
سوریه و روسیه جیش الاسلام را گروه تروریستی اعلام کرده اند.
ریاست هیئت مذاکره کننده ائتلاف ریاض به اسعد الزعبی واگذار شده است و جورج صبره نیز معاون وی است .
الوطن خاطرنشان کرد: کارشناسان معتقدند که محمد علوش با هدف جلوگیری از برگزاری مذاکره بین هیئت سوریه و نمایندگان ائتلاف ریاض به سمت مذاکره کننده ارشد این ائتلاف تعیین شده است .
روسیه با تعیین محمد علوش به عنوان مذاکره کننده ارشد ائتلاف ریاض مخالفت کرده است .
محمد علوش پسر عموی زهران علوش سرکرده سابق گروه تروریستی موسوم به جیش الاسلام است .
زهران علوش روز 25 دسامبر 2015 در حمله هوایی ارتش سوریه به غوطه شرقی دمشق کشته شد .
جیش الاسلام از حمایت مستقیم عربستان برخوردار است .
سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در حاشیه دیدار با همتای آمریکایی خود جان کری در زوریخ گفت : روسیه همچنان جیش الاسلام و احرار الشام را دو گروه تروریستی می داند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها