خروج سرکرده های داعش از ریف دمشق

خروج سرکرده های داعش از ریف دمشق
پنج‌شنبه 1 بهمن 1394 - 22:14

خبرنگار شبکه العالم تأکید کرد که گروهی از اعضا و سرکردگان داعش به همراه خانواده ها و سلاح های انفرادی خود طبق توافقات قبلی از جنوب استان "ریف دمشق" خارج شدند .

"دارین فضل" روز پنجشنبه گزارش داد، ساکنین مناطق فعالیت گروه های تروریستی اوضاع سختی را می گذرانند و تروریست ها در مضایا (استان ریف دمشق) به مردم فشار می آورند و ساکنین مناطق نبل و الزهراء (استان حلب) نیز که مدتی طولانی تحت محاصره گروه های تروریستی بودند ، به سختی زندگی می کنند و اوضاع ساکنین مناطق کفریا و فوعه (استان ادلب) نیز نگران کننده است. 
وی افزود: حدود 12 نفر از ساکنین فوعه و کفریا در چند ساعت گذشته به مراکز درمانی لاذقیه برای درمان فوری منتقل شده اند که در میان آنها 3 کودک و چند زن وجود دارند زیرا وضعیت بهداشتی و درمانی این دو منطقه وخیم است.
گزارشگر العالم اعلام کرد : ده ها هزار نفر در شهر دیرالزور تحت محاصره شدید گروه های تروریستی خصوصا داعش هستند و هیچ مسیری برای رساندن دارو و غذا و دیگر کمک های لازم به دست مردم این شهر وجود ندارد. 
دارین فضل خاطرنشان کرد: دولت سوریه به وسیله هواپیما بسته های حاوی کمک های لازم را در شهر دیرالزور فروریخته است، ولی این کمک ها جوابگوی همه نیازهای مردم نیست .
وی تأکید کرد: هر روز چند نفر در دیرالزور جان خود را از دست می دهند که سازمان های بین المللی باید به گروه های تروریستی و حامیان این گروه ها برای باز کردن مسیری برای انتقال کمک های لازم به دیرالزور و خارج کردن بیماران از این شهر فشار بیاورند.

خبرنگار شبکه العالم خاطرنشان کرد: توافقی که با میانجیگری سازمان ملل برای خروج تروریست های داعش از جنوب دمشق حاصل شد ، باید کاملا اجرا شود و گزارشها حاکیست که گروهی از اعضا و سرکردگان داعش به همراه خانواده ها و سلاح های انفرادی خود از جنوب دمشق خارج شده اند.

پربیننده ترین خبرها