همسر شاه اردن: کشور نفتی نیستیم!

همسر شاه اردن: کشور نفتی نیستیم!
جمعه 2 بهمن 1394 - 17:38

همسر "عبدالله دوم" پادشاه اردن از کشورهای جهان خواست با این کشور به عنوان کشوری نفتی و ثروتمند تعامل نکنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "رانیا" همسر شاه اردن این مطلب را در گفت و گو با شبکه چهارم تلویزیون انگلستان بیان کرد.
ملکه اردن در این گفتگو تاکید کرد: برخی در غرب فکر می کنند که اردن یک کشور ثروتمند مانند کشورهای عرب حوزه خلیج (فارس) است، اما اردن کشوری نفتی نیست و حتی قبل از بحران آوارگان سوری هم وضع اقتصادی بسیار دشواری داشت.
وی ضمن تقدیر از کمک های بین المللی به اردن برای تامین هزینه میزبانی آوارگان سوری گفت: با وجود همه این کمک ها، نیازهای آوارگان بسیار بیشتر بوده و به همین دلیل باید حمایت بین المللی از اردن افزایش یابد. 
همسر عبدالله دوم در ادامه مدعی شد: 90 درصد آوارگان سوری نه در اردوگاه ها، بلکه در روستاها و شهرهای اردن زندگی می کنند که فشار زیادی را به اقتصاد و زیرساخت های اردن وارد نموده است.   
وزارت خارجه آمریکا اخیرا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که واشنگتن در سالهای 2015، 2016 و 2017 سالانه یک میلیارد دلار به اردن کمک می کند. رقم کمک های آمریکا پیشتر 600 میلیون دلار بود.
این در حالی است که تولید نفت اردن در سال 2011 میلادی 20 هزار بشکه در روز بوده است که در مقایسه با کشورهای نفت خیز، ناچیز به شمار می آید.
اردن کشوری پادشاهی است که در شرق رود اردن واقع شده ‌است. جمعیت این کشور ۶٫۵ میلیون نفر است و ۹۸ درصد مردم آن عرب هستند. اقتصاد اردن عمدتا نیازمند کمک‌های خارجی در قالب وام و یا کمک‌های بلاعوض است.
آمارهای موجود حاکیست، شمار آوارگان سوری در اردن حدود 640 هزار نفر می باشد که در شرایط ناگوار در اردوگاه های اردن به سر می برند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها