توطئه امارات برای انقلاب معکوس در تونس

توطئه امارات برای انقلاب معکوس در تونس
شنبه 3 بهمن 1394 - 14:30

مطبوعات و رسانه های تونسی، از تلاش امارات برای به راه انداختن انقلاب معکوس و کودتا ضد انقلابِ مردمی تونس پرده برداشتند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رسانه ها و مطبوعات تونسی با انتشار گزارش هایی از حضور "محمد دحلان" در منطقۀ البحیرۀ تونس خبر دادند. دحلان از رهبرانِ فراری جنبش فتحِ فلسطین که به ابوظبی پناه آورده، از هفتۀ پیش فعالیت هایی را در منطقه البحیرۀ تونس، آغاز کرده است.

وبگاهِ "تونس الان" روز جمعه به نقل از منابع ویژه نوشت: دحلان زمانی به تونس آمد که برخی از احزاب سیاسی تونسی که به امارات نزدیکند، در اجرای نقشۀ حذف حزب النهضه از تونس شکست خوردند. آن ها وقتی متوجه شدند که نقشه، به شکست انجامیده است و حزب النهضه به بخشی اساسی از ساختار سیاسی کشور تونس تبدیل شده است، دحلان را به تونس فرستادند تا به این احزاب بیاموزد که چگونه با نقشه ای جدید، این ساختار سیاسی را فرو بریزند و تجربۀ سیاسی تونس را نابود کنند و هرج و مرج را بر تونس حاکم کنند و این کشور را به کشورهایی که انقلاب ها در آن به شکست انجامید، ملحق کنند.

شبکه تونس الان، تاکید کرد که چندی پیش "توطئۀ امارات و تلاش های مکرر برای برهم زدن ثبات در تونس را شناسایی و افشا کرده است. این کشور همواره در تلاش است تا به تجربۀ نوظهورِ انقلاب در تونس و تحول دموکراتیک در این کشور پایان دهد و دیکتاتوری را به این کشور بازگرداند و در این راه، از مزدوران خود اعم از سیاستمداران و ارباب رسانه های داخلی و خارجی و حتی تروریست ها استفاده می کند.

این گزارش همچنین حاکی است که هزینه های مالی نقشۀ براندازی انقلاب تونس، توسط "انجمنِ توسعه و توانمندسازی ملیِ عربی" تامین می شود که وابسته به امارات است و در حال حاضر، محمد یحیی شامیه که از عواملِ محمد دحلان است، عهده دار ریاست این انجمن است. در این میان، دحلان و ضاحی خلفان معاون رئیس پلیس دبی، سازمان دهی هجمه ای بی امان ضد اسلام گرایان را در امارات و خارج از آن، در دستور کار قرار دادند.

پیش از این، وبگاهِ "میدل ایست.آی" در لندن، با انتشار گزارشی از "راری دوناگی" و "لینا السعافین" تاکید کرد که امارات در تلاش است به تحول دموکراتیک در تونس پایان دهد و این کشور را به حاکمیت دیکتاتوری بازگرداند.

این وبگاه، خبر خود را مستند به اطلاعاتی از یک منبع بلندپایۀ تونسی اعلام و تاکید کرد که امارات، ثبات تونس را تهدید می کند، زیرا "قائد السبسی"، رئیس جمهور تونس درخواست ابوظبی برای سرکوب جنبش النهضه در تونس را رد کرد.

بر پایۀ این گزارش، رئیس ستاد ارتش امارات نقشۀ از بین بردن ثبات در تونس را به همتای الجزایری خود ابلاغ و تغییرات سیاسی در تونس را به نفع دو کشور اعلام کرد.

علاوه بر این گزارش، "سفیان بن فرحات" از افراد نزدیک به السبسی رئیس جمهور تونس، پیش از این فاش کرده بود که ابوظبی، تلاش داشت السبسی را تحریک کند که پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی، کاری کند که قدرت را به دست گیرد، اما السبسی مخالفت کرد.

بن فرحات تاکید کرد: ابوظبی به السبسی قول داد که به حمایت مالی از او بپردازد به شرط این که "سناریوی مصر" را تکرار کند. در مصر، محمد مرسی، رئیس جمهور منتخبِ انقلابیون، با کودتای ارتش در سال 2013، از ریاست جمهوری برکنار شد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها