انگلیس همچنان به بحرین سلاح می فروشد

انگلیس همچنان به بحرین سلاح می فروشد
شنبه 3 بهمن 1394 - 15:58

العالم - هرچند پارلمان اروپا پروندۀ حقوق بشری حکومت بحرین را "وحشتناک" ارزیابی کرده اما دولت انگلیس همچنان سلاحهای خود را برای سرکوب تظاهرکنندگان به این کشور می فرستد. امری که نگرانی کمیته امور خارجی پارلمان این کشور را به دنبال داشته است.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سایت خبری "بازفید" نوشت که از فوریه 2011 دست کم 130 نفر در بحرین کشته و 3 هزار و 500 نفر بازداشت شده اند. همه تظاهرات عمومی در پایتخت ممنوع شده و کودکان قربانی وحشیگری های نیروهای امنیتی شده اند.
این سایت  افزود: علی رغم این ها نماینده دولت انگلیس در نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی بحرین شرکت کرد که جزئیات این دیدار در سایت رسمی دولت انگلیس منتشر نشد.
در این نمایشگاه مقرر شد شرکت تجارت و سرمایه گذاری انگلیسی «UKTI» با مشارکت سازمان های «BAE» شعبه جدیدی ایجاد کند و شرکت های کوچک انگلیسی که تمایل به شرکت در نمایشگاه داشتند توانستند در کنار غول هایی مانند بوئینگ و لاکهید مارتین از کمک های دولتی استفاده کنند.
بحرین در صدر فهرست جدیدترین بازارهای دارای اولویت برای سلاح های انگلیسی است و از زمان تصدی پست نخست وزیری توسط دیوید کامرون در مه 2010، وی بر قرارداد فروش سلاح به بحرین به ارزش 48 میلیون پوند نظارت دارد.
کمیته امور خارجی پارلمان انگلیس در پاسخ به تصمیم وزارت امور خارجه این کشور که از توصیف بحرین به عنوان "کشور نگران کننده" خودداری کرد این اقدام را ناشی از سیاست یک بام و دو هوا دانست.
این کمیته در گزارشی خاطرنشان کرد که انگلیس به چند دلیل قصد دارد روابط خود را با بحرین محکم کند که از آن جمله می توان به ساخت پایگاه دریایی در خاک بحرین و استقرار دائمی 5 کشتی انگلیسی در بحرین از آن جمله است.
سایت بازفید تاکید کرد که در سال جاری هیاتی از انگلیس با مشارکت فیلیپ دان مسؤول خرید تجهیزات دفاعی و ژنرال تام بیکیت مشاور نظامی عالی رتبه و چند مسؤول نظامی مهم دیگر به بحرین خواهند رفت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها