درخواست عاجزانه نتانیاهو از اروپا+ فیلم

شنبه 3 بهمن 1394 - 20:25

(العالم)- نخست وزیر رژیم صهیونیستی از کشورهای اروپایی خواست با این رژیم مانند کشورهای عرب "سُنی" بویژه اعضای شورای همکاری خلیج فارس برخورد کنند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری العالم، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: عربستان سعودی مانند بسیاری دیگر در جهان عرب، اسرائیل (رژیم صهیونیستی) را یک متحد می داند نه یک خطر.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو با اشاره به این که عربستان سعودی و برخی دیگر از کشورهای عربی، رژیم صهیونیستی را متحد خود می دانند، از اتحادیه اروپا خواست با اسرائیل (رژیم صهیونیستی) مانند کشورهای عرب سنی(به تعبیر وی) بویژه اعضای شورای همکاری خلیج فارس، برخورد کنند.

وی ادعا کرد که کشورهای عربی با هم برای مقابله با خطرهای مشترکی چون داعش و ایران متحد می شوند.

برخی رسانه های صهیونیستی پیشتر از سفر محرمانه اخیر یوفال اشتاینتس وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی به امارات و دیدار وی با طرف های مختلف اماراتی پرده برداشتند و اعلام کردند که وزارت خارجه اسرائیل به سوی گشایش نمایندگی سیاسی در ابوظبی پیش می رود.

بر اساس این گزارش، دیدار چند ماه پیش دوری گولد مدیرکل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با انور عشقی مقام مسئول نظامی سابق سعودی، واکنش های گسترده ای به دنبال داشت.

درحالی که ناظران از علت و ماهیت گشایش درهای کشورهای عربی به روی صهیونیست ها سوال می کنند، منابع اسرائیلی تاکید می کنند که یورش به مسجد الاقصی در زمان نتانیاهو 3 برابر شده و انتفاضه دیگری در فسطین در حال شکل گیری است.

هرچند که ناظران سیاسی می گویند رژیم صهیونیستی هنوز روابط دیپلماتیک با ریاض و دیگر پایتخت های عربی برقرار نکرده اما بحث گشایش نمایندگی سیاسی رژیم صهیونیستی در برخی کشورهای عربی حکایت از آن دارد که میان رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی رابطه دیپلماتیک محرمانه برقرار است یا درحال برقراری است.

به عقیده ناظران سیاسی، نتانیاهو نزدیکی خود را به برخی حکومت های عربی مخفی نمی کند، زیرا برخلاف سایر سیاستمداران صهیونیست معتقد است که ارتباط و تماس با کشورهای عربی به حل و فصل مساله این رژیم با فلسطینی ها کمک می کند.

به عبارت بهتر، نتانیاهو به این نتیجه رسیده که بهترین راه برای حل و فصل مساله فلسطین رابطه با کشورهای عربی می باشد و این واقعیتی است که سیاست های سران جدید سعودی آن را تایید می کنند زیرا آنها مقابله با کشورهای مقاومت و در حاشیه قرار دادن مساله فلسطین و رویدادهای مسجد الاقصی و نزدیک شدن به رژیم صهیونیسی را در سرلوحه کار قرار داده اند.

پربیننده ترین خبرها