در سفر کری به ریاض:

آمریکا از همراهی با عربستان در تجاوز به یمن خبر داد

آمریکا از همراهی با عربستان در تجاوز به یمن خبر داد
شنبه 3 بهمن 1394 - 20:56

العالم - وزیر امور خارجه آمریکا در جریان سفر خود به ریاض و دیدار با مقام های بلند پایه سعودی باردیگر بر حمایت واشنگتن از حمله عربستان به یمن تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزیر خارجه آمریکا روز شنبه در جریان سفر خود به ریاض، با ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه ، عادل الجبیر وزیر خارجه و محمد بن سلمان وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان دیدارهای جداگانه ای برگزار کرد. 

گزارش خبرگزاری رسمی عربستان حاکیست که کری در دیدار با ملک سلمان در باره تحولات منطقه و بخصوص اوضاع سوریه تبادل نظر نموده و بر ضرورت واکنش به آنچه "دخالت ایران در امور داخلی دیگر کشورها" نامیده شده تاکید کردند.

وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری با همتای عربستانی‌اش با بیان اینکه باید به حق سوری‌ها در تعیین سرنوشتشان احترام گذاشت، گفت: من مطمئن هستم که داعش در آینده‌ای نزدیک متحمل شکست بزرگی در عراق و سوریه می‌شود.

کری بیان کرد: اولین چیزی که ما بر سر آن توافق کردیم روابط مهم میان آمریکا با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است و ما ادامه ارتباط در این روند را می‌ستاییم. روابط میان واشنگتن و کشورهای حوزه خلیج فارس استراتژیک است، من بر این باورم که تغییرات سریع ایجاب می‌کند که ما سریع‌ترعمل کنیم. ما در یمن با "شورشیان" و حوثی‌ها و القاعده مواجه هستیم. همچنین باید گفت که و ما در خصوص یمن در کنار عربستان هستیم. همچنین ائتلاف ضد داعش وجود دارد و ما با شرکای خود برای تقویت نیروهای نظامی در عراق که قادر به بازپس گیری مناطق باشند، عمل می‌کنیم و به این تلاش‌ها ادامه می‌دهیم.

وزیر خارجه آمریکا افزود: ما در ماه‌های آتی حملات شدیدی علیه مواضع داعش در عراق و همچنین در سوریه خواهیم داشت. من مطمئن هستم که داعش در آینده‌ای نزدیک متحمل شکست بزرگی در عراق و سوریه می‌شود. ما همچنین نگرانی خود را نسبت به مواضع ایران ابراز کردیم و می‌خواهیم که توافق به صورت کامل اجرا شود و به ایران اجازه دراختیار داشتن سلاح‌های هسته‌ای را نمی‌دهیم، ما همچنان نسبت به سیاست‌های ایران نگران هستیم.

عادل الجبیرهم دراین کنفرانس خبری گفت: ما در دیدار با وزیر خارجه آمریکا مسائل منطقه و وضع یمن و نقش ایران درمنطقه را مورد بررسی قرار دادیم و این مذاکرات به صورت آشکار و با صراحت صورت گرفت و تطابقی در دیدگاه‌های ما وجود داشت.

پربیننده ترین خبرها