پاسخ انصار الله یمن به اظهارات خصمانه جان کری

پاسخ انصار الله یمن به اظهارات خصمانه جان کری
يکشنبه 4 بهمن 1394 - 10:51

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن گفت: اظهارات خصمانه جان کری وزیر خارجه آمریکا درباره یمن در دیدار با همتایانش در کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در شهر ریاض، چیز تازه ای نیست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، محمد علی حوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن تصريح كرد: اظهارات خصمانه اخیر جان کری وزیر خارجه آمریکا درباره یمن در دیدار با همتایانش در کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در شهر ریاض، چیز تازه ای نیست.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن خاطرنشان کرد: ادامه حمایت و پشتیبانی آمریکا از عربستان نشان می دهد که حمله به یمن - در واقع- تصمیم آمریکا بوده است.

وی در گفتگو با خبرگزاری رسمي یمن "سبأ" افزود: پس از گذشت 300 روز از حمله عربستان به یمن، اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا همه تلاشهای سازمان ملل برای حل سیاسی بحران یمن را به باد داد. این درحالی است که دبیر کل سازمان ملل در سخنرانی خود در شورای امنیت بر راه حل سیاسی برای بحران یمن تأکید کرد و سپس اسماعیل ولد شیخ را به عنوان نماینده ویژه خود در امور یمن به منطقه فرستاد.

محمد علی حوثی تأکید کرد: اظهارات جان کری به معنای ادامه جنایت و کشتار مردم و ویرانگری ائتلاف سعودی در سراسر خاک یمن است.

وی آمریکا را مسؤول پیامدهای جنایات و ویرانگری عربستان و نقض قوانین و حاکمیت ملی یمن و حمایت تسلیحاتی عربستان از تروریستها و دیگر مزدوران دانست و گفت: همه اینها نشان می دهند که این آمریکاییها هستند که مانع گفتگو و حل سیاسی بحران یمن شده اند و مستقیما مسؤول تجاوز به یمن و کشتار مردم هستند. شهروندان یمنی نیز متقاعد شده اند که عامل اصلی کشتار مردم، آمریکا است.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن از مردم انقلابی این کشور خواست به مبارزه با سلطه جویی آمریکا و متحدانش در تمام سطوح خصوصا نظامی ادامه دهند.

وی از تمام ملتهای عرب و مسلمان خواست تا متوجه مسؤولیت خود و خطر این ائتلاف سعودی - آمریکایی و دنباله روی کورکورانه از نقشه های رژیم صهیونیستی باشند. وی گفت: کشورهایی که به ائتلاف آمریکایی پیوسته اند بهتر است به جای اجرای نقشه های خصمانه دشمن علیه اعراب و مسلمانان، به فکر شکستن محاصره غزه و آزادسازی فلسطین باشند.

 وزیر امور خارجه آمریکا در جریان سفر خود به ریاض و دیدار با مقام های بلند پایه سعودی باردیگر بر حمایت واشنگتن از حمله عربستان به یمن تاکید کرد.

وی در دیدار با عادل الجبیر، همتای سعودی خود، گفته بود که "رویدادهای یمن، فعالیت های حوثی ها(انصارالله)، و حضور القاعده، وحدت یمن را تهدید می کند".

پربیننده ترین خبرها