افشای راز خودکشی زندانیان در گوانتانامو

افشای راز خودکشی زندانیان در گوانتانامو
يکشنبه 4 بهمن 1394 - 16:06

یکی از مسؤولان سابق زندان گوانتانامو فاش کرد که سازمان اطلاعات و امنیت آمریکا (سیا) برای خلاص شدن از دست زندانیان آنها را در برنامه خودکشی قرار می داد تا آنها به علت شرایط بسیار سخت زندان خودکشی کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "جوزف هیکمن" گارد سابق گوآنتانامو در گفتگو با شبکه تلویزیونی «راشاتودی» فاش کرد که سازمان سیا برخی از زندانیان را به «سایت سیاه» خود می‌برد تا آنها خودشان دست به خودکشی بزنند و به این وسیله از دست آنها راحت شود.
این گارد سابق گوانتانامو درباره مشاهداتش از این زندان می‌گوید: من در تاریخ 9 ژوئن 2006 در پست نگهبانی خود بودم که دیدم خودروی حامل زندانیان سه بار به کمپ یک آمد و سه زندانی را در فواصل نسبتا کوتاه با خود حمل و منتقل کرد. من از این بابت مشکوک شدم که ما برای حمل این زندانیان همیشه مامورانی را همراه می‌کنیم اما این بار هیچ نیروی نظامی برای حمل این زندانیان فرستاده نشد. آنها این زندانیان را به "کمپ 9" فرستادند که ما در آن زمان به آن "سایت سیاه" آژانس اطلاعات آمریکا در گوآنتانامو می‌گفتیم. این کمپ پشت تپه‌ها واقع است.
این گارد سابق گوانتانامو در ادامه افزود: آن زمان فرماندهی این زندان در هفته 200 زندانی را مورد بازجویی قرار می‌داد. زندانیان به دلیل شدت فشارها در بازجویی  اعتصاب غذا می کردند، زیرا طبق سیاست‌های بازجویی گوآنتانامو که مورد تایید واشنگتن بود، بازجویی از این اعتصاب کنندگان غذا ممنوع بود.
وی ادامه داد: پس از خروج از گوآنتانامو به وزارت دادگستری رفتم تا درباره چیزهایی که دیده و شنیده بودم، اطلاعاتی را در اختیار مقام‌ها بگذارم اما آنها مرا نادیده گرفتند چون درباره "سایت سیاه" سی آی ای می‌دانستم و این اطلاعات خوشایند آنها نبود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها