سازمان اروپایی – بحرینی حقوق بشر اعلام کرد:

شیخ سلمان هدف انتقامجویی جدید آل خلیفه

شیخ سلمان هدف انتقامجویی جدید آل خلیفه
يکشنبه 4 بهمن 1394 - 16:49

سازمان اروپایی ـ بحرینی حقوق بشر، ارجاع پرونده شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق بحرین به دادستانی به اتهام نشر اظهارات تحریک آمیز در تویتر را اقدامی در چارچوب سیاست انتقامجویی آل خلیفه برشمرد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، اتهامات جدید شیخ سلمان به دلیل پست هایی است که وی به مناسبت سالروز تولد مارتین لوتر کینگ، رهبر جنبش حقوق مدنی آمریکایی‎های آفریقایی‎تبار در تویتر منتشر کرده است.
در همین حال همسر شیخ سلمان می گوید یکی از دوستان وی در زندان مرکزی "جو" در تماس تلفنی با خانواده شیخ سلمان از ممنوع الملاقات شدن او خبر داده است.
سایت "منامه پست" به نقل از سازمان اروپایی – بحرینی حقوق بشر نوشت که دبیرکل جمعیت وفاق به دلیل دعوت از آزادی خواهان برای ادامۀ مطالبات مسالمت آمیز خود در داخل زندان هدف انتقام جویی قرار گرفته است.
این سازمان خاطرنشان می کند که ممانعت شیخ سلمان از تماس و ملاقات با خانواده اش در چارچوب سیاست سخت گیری و انتقامجویی مقامات بحرینی علیه فعالان و مخالفان است که فراهم نکردن شرایط بهداشتی و پزشکی مناسب برای آنان نقض حقوق اولیه زندانیان محسوب می شود.
مأموران آل خلیفه شیخ سلمان را یک سال پیش بازداشت و او را به 4 سال زندان محکوم کردند و این حکم در ماه مارس آینده به دادگاه استیناف خواهد رفت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها