هشدار نخست وزیر عراق درباره "سخنان مسموم"

هشدار نخست وزیر عراق درباره
يکشنبه 4 بهمن 1394 - 22:31

نخست وزیر عراق هشدار داد اظهارات باطل از سلاح های کشنده خطرناک هستند و سخنان مسموم، باعث ایجاد فتنه مذهبی و جنگ و کشتار می شوند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حیدر العبادی نخست وزیر عراق در کنفرانس اتحادیه پارلمان های اسلامی در بغداد گفت: گاهی سخن باطلی کشنده تر از سلاح است و برخی سخنان مسموم باعث ایجاد فتنه مذهبی و قومی و جنگ و کشتار میان امت اسلامی می شوند.
حیدر العبادی افزود: باید این چالش های خطرناک را پشت سر بگذاریم. زیرا ما در عراق از تروریسم داعش و تقویت آن در سوریه، رنج بسیاری دیده ایم. این گروهک تروریستی توانست از مرزهای دو کشور عبور کند. داعش که خود را به دروغ به اهل سنت نسبت می دهد سنی ها را قتل عام یا آواره می کند.
العبادی تصریح کرد: ما در عراق هیچ تفاوتی میان شهروندانمان از نظر مذهبی، نژادی یا قومیتی قائل نیستیم و جوانان اهل سنت استان الانبار به نیروهای مردمی (حشد شعبی) پیوسته و به همراه نیروهای ارتش به پاکسازی شهرشان از تکفیری های داعش کمک کرده اند.
نخست وزیر عراق در پایان خاطرنشان کرد: کشورها از همه انواع سلاح های ممنوعه در جنگ هایشان با یکدیگر استفاده می کنند و گاه در این زمینه به بهره گیری از سلاح فرقه گرایی و تنش های قومیتی روی می آورند.

این سخنان نخست وزیر عراق درحالی مطرح می شود که شنبه شب سفیر عربستان در عراق با مطرح کردن اظهاراتی فتنه‌انگیزانه و گستاخانه علیه نیروهای بسیج مردمی، مدعی شد که این نیروها در جامعه عراق مقبولیت ندارند.

"ثامر السبهان" مدعی شد: "مخالفت کردها و الانبار با ورود بسیج مردمی به مناطق آنان بیانگر مقبولیت نداشتن این نیرو در جامعه عراق است."
السبهان در بخش دیگری از اظهارات مداخله جویانه و فتنه انگیزانه خود، گفت: "چرا دولت عراق با وجود نیروهای مسلح سنی مانند شیعه موافقت نمی کند و سلاح فقط در دست بسیج مردمی است."

وزارت امورخارجه عراق امروز سفیر سعودی را در اعتراض به این اظهارات مداخله جویانه و فتنه انگیزانه، فراخواند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها