نقشۀ داعش برای ترور نخست وزير هند با کودکان انتحاری

نقشۀ داعش برای ترور نخست وزير هند با کودکان انتحاری
دوشنبه 5 بهمن 1394 - 11:14

سازمان اطلاعات هند درباره امكان حمله گروه تروريستی داعش به نخست وزير اين كشور در مراسم جشن استقلال هند در روز سه شنبه هفته جاری هشدار داد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت سومریه نیوز، سازمان اطلاعات هند هشدار داد که ممکن است نارندرا مودی، نخست وزیر این کشور در جریان مراسم جشن استقلال از سوی کودکان انتحاری که داعش آنها را جذب می‌کند، هدف حمله قرار گیرد.
مودی سال گذشته در جریان مراسم جشن استقلال هند ناگهان برای دیدار با برخی از کودکان از کمربند امنیتی خود عبور کرد.
درپی هشدار سازمان اطلاعات هند درخصوص احتمال زمینه سازی گروههای تروریستی از جمله عناصر داعش برای حمله ای انتحاری علیه نخست وزیر هند، تیم محافظ وی در نگرانی به سر می برد و اطلاعات حاکی است که کودکان 12 تا 15 ساله که استفاده از سلاح و مواد منفجره را فرا گرفته اند، ممکن است به داخل هند نفوذ کرده باشند.
یکی از منابع هندی گفت: مسؤولان امنیتی هند به مودی توصیه کرده‌اند که از کمربند امنیتی خود در جریان مراسم جشن استقلال با توجه به وجود چنین اطلاعاتی، عبور نکند و از نیروهای پلیس دهلی خواسته شده است تا افراد مظنون احتمالی را زیر نظر بگیرند.
این منبع افزود: یک تیم ویژه پلیس نیز مامور ادامه جستجو شده است زیرا این تیم در ارتباط با تهدید کنونی تماس تلفنی ناشناسی دریافت کرده است.
داعش به تازگی تصاویری را منتشر کرد که از فراگیری و استفاده از سلاح های اتوماتیک و راکت توسط کودکان و آموزش های نظامی آنها حکایت داشت.
در هفته منتهی به جمعه 25 دی ماه، نامه تهدیدآمیزی با امضای داعش منتشر شد که خبرگزاری "ایانس" قسمتی از آن را بازتاب داد. در این نامه تروریست ها نارندرا مودی نخست وزیر و مانوخارا باریکارا وزیر دفاع هند را به دلیل جلوگیری از استفاده از گوشت گاو در غذا تهدید کرده و گفته اند: "به خاطر جلوگیری از خوردن گوشت گاو، شما را مجازات خواهیم کرد".
گفتنی است حزب بهارتیا جاناتا بلافاصله بعد از قدرت گرفتن در انتخابات پارلمانی ماه مه گذشته در چندین ایالت هند، برای ذبح گاو و نگهداری یا خوردن گوشت آن مجازات جنایی تعیین کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها