جمعیت الوفاق:

آل‌خلیفه همچنان بر گزینه امنیتی اصرار دارد

آل‌خلیفه همچنان بر گزینه امنیتی اصرار دارد
دوشنبه 5 بهمن 1394 - 19:16

العالم - جمعیت الوفاق در بیانیه‌ای اعلام کرد، بحرین در حالی وارد سال 2016 شد که رژیم آل خلیفه همچنان به جای راه حل سیاسی فراگیر، گزینه امنیتی هزینه بر را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم و به نقل از منامه پست، جمعیت الوفاق از مقامات بحرین خواست به درخواست های بین المللی برای گفت وگوی فراگیر پاسخ مثبت دهند و برای مردم بحرین این امکان را فراهم کنند که منبع قدرت باشند و همچنین برای طرح آشتی ملی فراگیر تلاش کنند.

الوفاق بر حمایت کامل خود از دعوت بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد، به آغاز گفت وگوی واقعی و فراگیر در بحرین تاکید و اعلام کرد: افزایش بازداشت ها و احکام دادگاه ها علیه مردم، وجود بحران سیاسی را پنهان نخواهد کرد بلکه این اقدامات نشانه تشدید بحران است و خواسته های مردم را برای تغییر و تحول دموکراتیک از بین نخواهد برد.

این جمعیت بار دیگر آزادی همه زندانیان سیاسی و آغاز مرحله جدید گفت وگو و شراکت و قادر ساختن ملت برای اداره امور کشورشان را خواستار شد.

جمعیت الوفاق اعلام کرد: افزایش قیمت بنزین مشکل انحصار تصمیم گیری و بی توجهی دولت به مجلس نمایندگان را برملا کرد و این در حالی است که اوضاع معیشتی شهروندان اینگونه تصمیمات را تحمل نمی کند؛ تصمیماتی که بیانگر شکست اقتصادی بعد از شکست سیاسی در اداره امور است.

یادآور می شود چند روز پیش، قیمت بنزین در بحرین 50 درصد افزایش یافت. حکومت بحرین علت افزایش قیمت بنزین را مشکلات ناشی از کاهش شدید بهای نفت خام در بازارهای جهانی اعلام کرد. پیش از این نیز یارانه دولتی گازوئیل و نفت سفید در بحرین کاهش یافته بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها