روسیه در کانال سوئز "منطقه صنعتی" ایجاد می‌کند

روسیه در کانال سوئز
دوشنبه 5 بهمن 1394 - 19:22

العالم - روسیه و مصر آماده امضای یادداشت تفاهمی برای ایجاد منطقه صنعتی روسیه در مجاورت کانال سوئز هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مسکو و قاهره در نشست کمیته اقتصادی مشترک که اواخر هفته جاری برگزار می شود، موضوع ایجاد منطقه صنعتی روسیه در کانال سوئز را بررسی می کنند.

"دینیس مانتوروف" وزیر صنایع و بازرگانی روسیه ریاست هیات روسی متشکل از نمایندگان 60 شرکت روسی را برعهده دارد که مایل به اجرای طرح هایی در بخش انرژی و در زیر ساخت های مصر و نیز وارد کردن ماشین آلات و تجهیزات و وسایل حمل و نقل به این کشور عربی است.

کمیته اقتصادی مشترک روسیه و مصر، دهمین دور از جلسات خود را در فاصله روزهای 31 ژانویه تا 2 ماه فوریه آتی در قاهره پایتخت مصر برگزار می کند و قرار است در این دور از نشست ها، چند توافق همکاری میان دو طرف امضا شود.

علاوه بر یادداشت تفاهم برای ایجاد منطقه صنعتی روسیه در کانال سوئز -که یکی از مهم ترین این یادداشت تفاهم ها خواهد بود- توافقی میان صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه و برخی از بانک های مصر امضا خواهد شد. این توافق در چارچوب طرح ایجاد صندوق مشترک سرمایه گذاری میان روسیه و مصر و امارات متحده عربی به ارزش 5 میلیارد دلار است.

این صندوق مشترک، حمایت های مالی لازم را از طرح های مشترک میان دو کشور مانند راه آهن و مرکز خدمات پشتیبانی و طرح ساخت سوله در مصر را فراهم می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها