غرب به دنبال لغو آبرومندانه تحریم‌های روسیه

غرب به دنبال لغو آبرومندانه تحریم‌های روسیه
دوشنبه 5 بهمن 1394 - 21:04

پس از اظهارات جان کری در نشست داووس، یک وزیر دولت فرانسه پیشنهاد کرد که تحریم‌های غرب علیه روسیه تا تابستان 2016 لغو شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، کشورهای اروپایی که از تحریم روسیه بیش از دیگران زیان دیده اند، به دنبال بهانه ای برای لغو آبرومندانه این تحریم ها هستند.
در این راستا، امانوئل ماکرون وزیر اقتصاد، صنعت و فناوری های دیجیتال فرانسه پیشنهاد کرده تحریم هایی که کشورهای غربی در نتیجه بحران اوکراین علیه روسیه وضع کرده اند، لغو شود.
به اعتقاد ماکرون، در صورتی که اوضاع در دانباس به سمت صلح و آشتی پیش برود، کشورهای غربی تا شش ماه دیگر تحریم ها را لغو خواهند کرد.
وزیر فرانسوی ضمن سخنرانی در جمع تجار فرانسوی در مسکو گفت: هدف ما لغو تحریم ها تا تابستان سال آینده است یعنی زمانی که پروسه صلح در اوکراین طبق موافقتنامه مینسک به اتمام برسد..
با وجود اینکه ماکرون به طور دقیق نگفته که منظور تحریم های اتحادیه اروپا است یا امریکا، روزنامه «لو موند» چاپ فرانسه می نویسد که موضع بروکسل و واشنگتن در خصوص لغو تحریم ها یکسان است.
در مجمع جهانی اقتصاد در داووس جان کری وزیر امور خارجه آمریکا نیز درباره احتمال لغو تحریم ها از روسیه در ماه های آتی خبر داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها