سخت‌ترین موقعیت جنگی جهان در سوریه آزاد شد +فیلم

دوشنبه 5 بهمن 1394 - 21:52

ارتش سوریه با پشتیبانی هم‌پیمانانش، روستای ربیعه، با آزادسازی آخرین مخفی‌گاهِ اصلی تروریست در حومه لاذقیه، راه امدادرسانی به آن ها از ترکیه را قطع کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از لاذقیه، روستای ربیعه در حومۀ شمالی لاذقیه، دومین مخفی گاه اصلی عناصر مسلح در لاذقیه به شمار می رود و ارتش سوریه، ده روز پس از آزادسازی روستای سلمی که مخفی گاهِ اول عناصر مسلح تروریست در حومۀ شمالی لاذقیه بود، این روستا را نیز آزاد کرد و در پی آزادی بیست روستای اطرافِ آن، آثار کمک های عربستان و ترکیه به این تروریست ها را در منطقه کشف کرد.
 "سلیم حربا" استراتژیست و کارشناس نظامی عرب در این زمینه به شبکه العالم گفت: واژۀ محال، برای ارتش سوریه تعریف نشده است. همان طور که می بینید، این منطقه از نظر جغرافیایی بسیار صعب العبور است و رسیدن به آن دشوار است به ویژه که این منطقه، در نزدیکی مرزهای ترکیه قرار دارد. ارتش سوریه با آزادسازی این منطقه، در واقع کاری در حد معجزه را در یکی از پیچیده ترین و دشوارترین عرصۀ جغرافیایی جنگی در جهان، به ثبت رساند.

لباس های یافت شده در ربیعه

این عملیات بی نظیر، به مدد پشتیبانی آتش زمینی و هوایی و سپس حملۀ سه جانبه به منطقه حاصل شد. خبرنگار شبکه العالم ضمن همراهی ارتش سوریه در فتح این منطقه، از کشف مواد غذایی ترکیه ای و سعودی در مخفیگاه تروریست ها فیلم برداری کرد و مستندهای تصویری از پشتیبانی عربستان و ترکیه از مقرهای فرماندهی گروه های مسلح تروریست تهیه کرد.

یکی از فرماندهان ارتش سوریه که نامش برای شبکه العالم محفوظ خواهد ماند، اظهار داشت: پس از درگیری با عناصر مسلح تروریست، تحرکات آنان را زیر نظر گرفتیم و عرصه را بر آنان تنگ کردیم، برخی از آنان را به هلاکت رساندیم و سلاح برخی از آنان را در ربیعه مصادره کردیم و شماری از آنان که زنده مانده بودند، فرار را بر قرار ترجیح دادند.

هرچند ربیعه، از نظر جغرافیایی کوچک تر از سلمی به شمار می رود، اما از نظر اهمیت، چیزی از آن کم ندارد، زیرا ربیعه، از مهم ترین مناطق حومۀ شمالی لاذقیه به شمار یم رود؛ پایگاهی لجستیک برای آموزش عناصر مسلحی که در پادگان های آموزشی و انبارهای سلاح و اماکن تجمعِ آن ها در اطراف ربیعه مستقر هستند.
با آزادسازی ربیعه، گروه های مسلح تروریست، برتری جغرافیایی در منطقه را از دست دادند و جایگزین کردن موقعیتی شبیه ربیعه، برای آنان بسیار دشوار خواهد بود.

25-12:35
26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها