درگیری النصره و احرارالشام به ریف ادلب رسید

درگیری النصره و احرارالشام به ریف ادلب رسید
دوشنبه 5 بهمن 1394 - 22:16

پس از آزادسازی منطقه ربیعه واقع درعمق جبل الترکمان درریف لادقیه و چند روستای مجاور آن از سوی نیروهای ارتش سوریه، گروه های مسلح یکدیگر را دراز دست دادن منطقه ربیعه مقصر دانستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نشانه های اختلاف میان گروه های مسلح را در اعلام موضع مرکز هماهنگی عناصر مسلح وابسته به "ارتش آزاد" می توان مشاهده کرد که جبهه النصره – شاخه القاعده در سوریه - را به سهل انگاری و نفرستادن عناصر خود به جبهه های جنگ در ریف لاذقیه شمالی و سرگرم بودن به سرقت دارایی های شهروندان در مناطق تحت اشغال خود در ریف حماه، متهم کرده است.

به نوشته پایگاه خبری العهد، دامنه اختلاف میان دو هم پیمان وابسته به القاعده یعنی جبهه النصره و"أحرار الشام" گسترش یافت و از خیابان های شهر حلب به ريف ادلب نیز کشیده شد و این منطقه به صحنه درگیری دو طرف تبدیل شد.
به دنبال اقدام جبهه النصره درهفته گذشته مبنی برایجاد چند مانع در برخی از خیابان های حلب در شمال سوریه ، اختلاف شدید میان این گروه با یک گروه وابسته به احرار الشام روی داد.

یک منبع نزدیک به دو طرف، به روزنامه لبنانی " السفیر" گفت: اگر تلاش میانجی ها نبود، اختلافات میان دو طرف به درگیری های مسلحانه تبدیل می شد.

این منبع افزود: "لواء الاسلام" یکی از مهم ترین گروه های مسلح وابسته به احرار الشام در حلب که سرکرده آن "ابوالعباس نظامی"، پارسال امیر حلب و ریف حلب بود، ضمن هشدار به جبهه النصره خواستارعقب نشینی از همه مناطق حلب شد و به این گروه 24 ساعت مهلت داد که از این مناطق عقب نشینی کند، اما وساطت برخی میانجی ها و برخی از سرکرده های دو طرف ، به کنترل این اختلاف و مانع از علنی شدن این اختلافات منجر شد.

اما این میانجی گری ها موفقیت آمیز نبود و اختلاف دیگری میان دو طرف  در ریف ادلب درگرفت و درنتیجه این اختلافات، عده ای از جمله "أبو أسيد الجزراوی" سرکرده سعودی "احرار الشام" کشته شد.

روز گذشته اختلافات و درگیری ها میان احرار الشام و جبهه النصره از سر گرفته شد و درنتیجه این درگیری ها در شهر سلقین در ریف ادلب، "أبو القاسم الديری" سرکرده تروریست به هلاکت رسید.

با فراهم شدن فضای جنگ و اعلام آمادگی نیروهای دو طرف، جبهه النصره به سرعت منطقه الساعه در مرکز شهر سلقین را محاصره و به استقرار نیروهای مجهز به سلاح اقدام کرد.

درمقابل، عناصر "احرار الشام" نیز مناطق المخفر و السبع بحرات را در این شهر محاصره کردند و دامنه این اختلافات به سرعت به شهر حارم در مرزهای ترکیه کشیده شد.

طبق توافق امضا شده میان جبهه النصره و احرار الشام که پس از درگیری ها در شهر سلقین روی داد، مقرر شد که عاملان این درگیری ها به طرف سوم تحویل داده شوند و "کمیته شرعی" برای رسیدگی به اختلافات دو طرف تشکیل شود و بازداشت شدگان آزاد شوند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها