شهری که سعودی‌ها برای مسابقه با ایران پیشنهاد کردند

شهری که سعودی‌ها برای مسابقه با ایران پیشنهاد کردند
دوشنبه 5 بهمن 1394 - 22:44

العالم - فدراسیون فوتبال عربستان خواستار انتقال مسابقات فوتبال تیم‌های عربستانی در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا در سال 2016 در برابر ایران به کشوری "بی‌طرف" است و قطر را بر دیگر کشورها ترجیح می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم و به نقل از منابع ورزشی عربستانی، راهکار مورد نظر عربستان برای رویاروی تیم این کشور با تیم ایران در مسابقات جام آسیا، "دوحه" پایتخت کشور قطر است.
روزنامه سعودی "الحیات" به نقل از فدراسیون فوتبال آسیا گزارش داد: "مسقط" پایخت عمان و "منامه" پایخت بحرین نیز پیشتر جزو پیشنهادهای عربستان بودند.

پیشنهاد عربستان در حالی مطرح می شود که قطر و بحرین با توجه به همراهیِ بی چون و چرا با سیاست های خصمانه عربستان در منطقه، از جمله تجاوز به یمن و حمایت از تروریست ها در سوریه و عراق، نمی توانند کشوری "بی طرف" به شمار آیند.
موضع فدراسیون فوتبال عربستان با حمایت فدراسیون فوتبال امارات مواجه شده و ابوظبی هم مخالف بازی باشگاه هایش با تیم های ایرانی است، اما قطر هنوز در این زمینه اعلام موضع نکرده است.  
فدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد: کمیته مسابقات به ریاست "سعود المهندی" نایب رییس فدراسیون فوتبال آسیا به منظور بررسی درخواست فدراسیون های فوتبال عربستان و امارات در زمینه عدم رویارویی تیم هایشان با تیم فوتبال جمهوری اسلامی در ایران، تشکیل جلسه داد.   
 فدراسیون فوتبال عربستان پس از قطع روابط دیپلماتیک عربستان با ایران خواستار برگزار نشدن مسابقات فوتبال تیم های باشگاهی عربستانی با تیم های ایرانی در خاک ایران است.

پربیننده ترین خبرها