مشاور اوباما:

آمریکا عملیات در لیبی را گسترش می دهد

آمریکا عملیات در لیبی را گسترش می دهد
چهارشنبه 7 بهمن 1394 - 12:26

رئیس ستاد مشترک و مشاور نظامی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از تشدید عملیات نظامی این کشور در لیبی به بهانه مقابله با اعضای گروه تروریستی داعش خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، ژنرال جوزف دانفورد در جریان سفرش به اروپا به خبرنگاران گفت که آمریکا خواهان اتخاذ تدابیر نظامی قاطع است تا جلوی داعش در لیبی را بگیرد.

وی افزود: آمریکا همزمان به حمایت از فرایند سیاسی برای تشکیل دولتی موثر در لیبی ادامه می دهد.

شبکه "سی ان ان" تأکید کرد، نگرانی مسؤولان آمریکایی در هفته های اخیر به دنبال جدیدترین گزارش های اطلاعاتی افزایش یافته است. این گزارشها حاکی از افزایش شمار عناصر داعش به هزاران نفر در لیبی است. آمریکا معتقد است که برخی از سرکردگان ارشد داعش در لیبی منتقل شده اند.

یک مسؤول ارشد وزارت دفاع آمریکا گفت: تمرکز پروازهای شناسایی آمریکا و دفاترش درحال حاضر روی جمع آوری اطلاعات محرمانه برای تعقیب و تعیین مناطق استقرار داعش است.

ژنرال جوزف دانفورد ابراز امیدواری کرد که در چند هفته آینده توصیه هایی را ارایه کند که گزینه هایی را به منظور اقدام نظامی آمریکا با همکاری هم پیمانانی مثل فرانسه و ایتالیا و انگلیس پیش رو قرار دهد. احتمال دارد که پیشنهاد شود آمریکا نیروهای لیبی را در خارج آموزش دهد و سپس برای نبرد با داعش به این کشور بازگردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها