دریادار سیاری اعلام کرد:

اخطار به ناوشکن بیگانه در منطقه مانور

اخطار به ناوشکن بیگانه در منطقه مانور
چهارشنبه 7 بهمن 1394 - 14:44

فرمانده نیروی دریایی ارتش کشورمان از اخطار به ناوشکن و وسیله های پروازی بیگانه و خروج آنها از منطقه مانور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دریادار "حبیب الله سیاری" با اعلام این خبر به خبرنگار شبکه العالم در حاشیه مانور تأکید کرد: ما رزمایش بزرگ دریایی ولایت را در منطقه وسیعی درشمال اقیانوس هند آغاز کرده ایم و قبلا هم اعلامیه داده بودیم و منطقه رزمایش مشخص است.
وی افزود: دیگران باید از ورود به منطقه رزمایش برای رعایت ایمنی خودداری کنند.
دریادار سیاری خاطرنشان کرد: دیده شد که ناوشکن و وسیله پروازی نیروهای فرامنطقه ای برای جمع آوری اطلاعات وارد منطقه شدند، و ما هم مطابق عرف بین المللی هشدار و تذکر دادیم.

وی در ادامه تأکید کرد: به آنها هشدار دادیم که باید منطقه را تخلیه کنند و این اقدام هم انجام شد، زیرا اگر در منطقه می ماندند ممکن بود هر آسیبی متوجه آنها شود.
دریادار سیاری افزود: بنابراین با اخطار قاطع ما روبرو شدند و منطقه را ترک کردند.

دریادار سیاری اظهار داشت: تصاویر این ماجرا به دست روابط عمومی رسیده، که ممکن است آنها را منتشر کند.
وی تأکید کرد: اگر کسی بخواهد وارد محدوده رزمایش شود، مجددا با اخطار قاطعانه نیروی دریایی روبرو خواهد شد. اگرچه منطقه رزمایش بسیار وسیع و گسترده است، اما اگر کسی بخواهد وارد منطقه شود و اطلاعی از تاکتیکها و فعالیتهای ما کسب کند، قطعا ما این توانمندی را داریم که اخطار می دهیم و آنها را دور می کنیم.
دریادار سیاری در خصوص کلیات رزمایش گفت: امروز صبح مراحل عملیاتی رزمایش ولایت را با رمز یا زهرا (س) شروع کردیم و تا این موقع روز همه برنامه‌های از پیش تعیین شده برای ناوشکنها، ناوهای موشک انداز، پروازی‌ها و سامانه های موشکی و جنگال و بهداشت و درمان و غیره توانستند به خوبی انجام شود و به اهداف تعیین شده برای هر مرحله از رزمایش دسترسی پیدا کردیم.
سیاری افزود: هدف کلی رزمایش همانطور که قبلا هم گفته شده نشان دادن توانمندی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در بعد دریا و برای برقراری امنیت در عرصه دریا است؛ و ما این توانمندی را داریم که امنیت را در دریای شمال اقیانوس هند و دریاهای نزدیک به مرز ایران برقرار کنیم.
وی تأکید کرد: برقراری امنیت هم برای جمهوری اسلامی ایران مهم است و هم برای کشورهای جهان.

روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، صبح امروز (چهارشنبه) تأکید کرد که، با اعلام رمز یا زهرا(س) توسط امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش رزمایش بزرگ دریایی ولایت ۹۴ در محدوده وسیعی از آبهای داخلی و آزاد از شمال خلیج فارس، تنگه هرمز تا مدار ۱۰ درجه به وسعت سه برابر مساحت ایران به اجرا در آمد.

پربیننده ترین خبرها