"دولت وحدت ملی لیبی هرچه سریع‌تر تشکیل شود"

چهارشنبه 7 بهمن 1394 - 18:11

العالم ـ فرستاده سازمان ملل به لیبی از طرف‌های درگیر در این کشور خواست تا هرچه سریع‌تر برای تشکیل دولت وحدت ملی به توافق برسند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مارتین کوبلر امروز چهارشنبه در تونس تصریح کرد که گروه تروریستی داعش به گسترش تحرکات خود در لیبی ادامه می دهد؛ اما فرایند سیاسی در لیبی باید سریع تر از تحرکات داعش باشد.

به نوشته "رای الیوم"، وی با بیان اینکه حدود 2.4 میلیون لیبیایی به کمکهای انساندوستانه نیاز دارند، افزود: اوضاع نابسامان انسانی از جمله مواردی است که ضرورت تسریع در تشکیل دولت وحدت ملی در لیبی را ایجاب می کند.

گفتنی است پارلمان لیبی در طبرق که در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده است، روز دوشنبه، به دولت توافق ملی که اخیرا تشکیل شد، رای اعتماد نداد. علت این امر وجود بندی است که برکناری خلیفه حفتر وزیر دفاع لیبی را در بر دارد.

کوبلر با تاکید بر پایبندی به طرح صلح، خاطرنشان کرد: هرکس خواهان انجام برخی اصلاحات است، توجه کند که این توافقنامه شامل برخی سازوکارهای روشن برای انجام این امر است.

فرستاده سازمان ملل به لیبی با بیان اینکه به تلاشهای خود ادامه می دهد تا توافق سیاسی درباره طرح صلح را گسترش دهد، گفت: "نباید هیچ طرفی به حاشیه رانده شود". 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها