اعتراف صهیونیست‌ها: ایران، آمریکا را خوار کرد

اعتراف صهیونیست‌ها: ایران، آمریکا را خوار کرد
چهارشنبه 7 بهمن 1394 - 18:45

تحلیلگر صهیونیست، اقدام سپاه پاسداران در دستگیری تفنگداران نیروی دریایی آمریکا را که وارد حریم آبی ایران شده بودند، مایه ذلت و خواری آمریکا در برابر ایران دانست.

به گزارش پایگاه خبری العالم، گیل تماری خبرنگار شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در واشنگتن در این باره گفت: افسران عالی رتبه پنتاگون با مشاهده تصاویر اسارت ملوانان آمریکایی توسط سپاه، از خواری و ذلت نظامیان خود بسیار عصبانی شدند.
این در حالی است که دولت اوباما به "کانال دیپلماسی" بین کری و ظریف می بالد و مدعی است که رایزنی ها، بحران را از طریق کانال های دیپلماسی مهار کرد و اگر دیپلماسی ظریف و کری در کار نبود ممکن بود این بحرانه هفته ها بطول می انجامید.
اوباما هم با وجود تصاویر ذلت باری که از لحظه دستگیری نظامیان آمریکایی توسط سپاه منتشر شده است، از پایان خوش حادثه سخن می گوید.
تسفی یحز کیلی کارشناس مسائل خاورمیانه شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: ایران درست پس از امضای توافق هسته ای با آمریکا، نظامیان این کشور را که وارد حریم آبی ایران شده بودند دستگیر کرد. این اقدام که در بحبوحه توافق هسته ای و لغو تحریمات صورت گرفت، بسیار جسورانه بود.
یحز کیلی تصریح کرد: ایران شیوه خاص خود را در خوار کردن نظامیان آمریکایی در این رویداد به نمایش گذاشت. ایران با این اقدام می خواهد نشان دهد که آمریکا، این گونه که گمان می رود، قدرتمند نیست.
وی افزود: این اقدام ایران پیامی مهمی برای متحدان امیرکا در منطقه یعنی عربستان بحرین و کویت در بر داشت. 

پربیننده ترین خبرها