صدایی از عربستان: مفتی‌ها قاتلان فرزندان ما هستند

چهارشنبه 7 بهمن 1394 - 20:21

فعال رسانه‌ای مشهور عربستان، ضمن انتقاد شدید از مفتیان این کشور، تعطیلی همه شبکه‌های به اصطلاح "دینی" در این کشور را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "داود الشریان" که پیش از این با انتقاد شدید از مفتی های سعودی، خط قرمزها را زیر پا گذاشته و آن ها را مسببِ پایمال شدنِ خون فرزندانِ مردم عربستان دانسته بود، سه شنبه در برنامه "المتاهه" که از شبکه “MBC” پخش می شود، بار دیگر تاکید کرد: همچنان بر آن چه گفته ام، پافشاری می کنم و این شیخ ها را، بی هیچ استثنا، تحریک کنندۀ جوانان می دانم، آن ها، فرزندانِ ما را گرفتار جنگ کردند.
وی ماجرایی که با مفتی های سعودی دارد را فراتر از موضوعی شخصی؛ و در حد مشکلی ملی دانست.
الشریان در انتقاد از مفتی های سعودی از شیخ سلمان العوده و شیخ محمد العریفی نام برده بود و شیخ سلمان العوده در واکنش به این انتقادات خطاب به الشریان تهدید کرده بود که با توجه به این قواعد بازی تغییر کرده است، اگر جرأت دارد بار دیگر این موضوع را مطرح کند.
الشریان، در برنامه تلویزیونی المتاهه، به استقبال این تهدید رفت و گفت: قواعد بازی هیچ تغییری نکرده است و اگر العوده چنین باوری دارد، در واقع دچار توهم شده است، من از مقابله با این شیخ ها باکی ندارم و حاضرم در برنامه تلویزیونی ام با آن ها مناظره کنم.
وی افزود: بهتر است العوده زودتر موضع خود را مشخص کند، زیرا نمی تواند تا ابد میانۀ عصا را بگیرد و دستی در آتش داشته باشد دستی در بهشت.
الشریان سپس به شکایت از العوده در دادگاه عربستان اشاره کرد و با بیان این که این پرونده همچنان در جریان است، خاطر نشان کرد: فکر نکنم العوده بتواند در این پرونده پیروز شود، زیرا من اسنادی علیه او دارم که آن ها را تا برگزاری جلسه دادگاه فاش نخواهم کرد.
داود الشریان که سال ها پیش در مجله "الدعوه" و روزنامه "المسلمون" به نوشتن مشغول بود، تاکید کرد که مخالفِ نوشتن در این نشریات بوده است و به همین سبب تنها 6 ماه در الدعوه و دو سال در المسلمون کار کرد و در این مدت، تنها به نقل اخبار افغانستان می پرداخت نه دعوت افغانی ها به جهاد.
الشریان سپس گفت: از همان ابتدا، با انتشار روزنامه های دینی در کشورهای اسلامی مخالف بودم، به همین سبب به دنبال نابود کردن این تجربه، از درون بودم، در همین راستا، با این که خودم سردبیر روزنامه المسلمون بودم، بستن این روزنامه را خواستار شدم.
این فعال رسانه ای سعودی در پایان، بستن همه شبکه های دینی را خواستار شد.

26

پربیننده ترین خبرها