هشدار روسیه به اتباع خود در ترکیه

هشدار روسیه به اتباع خود در ترکیه
چهارشنبه 7 بهمن 1394 - 21:11

العالم ـ روسیه به اتباع خود در ترکیه درباره خطر ربودن شدن از سوی عناصر داعش به منظور اعدام علنی آنها و یا استفاده از آنها به عنوان سپر انسانی، هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، آژانس گردشگری فدرال روسیه، امروز چهارشنبه به گردشگران روس در ترکیه، درباره خطر ربایش توسط عناصر داعش هشدار داد.

به نوشته "رای الیوم"، آژانس گردشگری فدرال روسیه افزود: سرکردگان گروه تروریستی داعش (که فعالیتش در روسیه منع شده است)، درصدد ربودن شهروندان روس در ترکیه هستند.

این آژانس روسی تصریح کرد که ممکن است گروگان ها به مناطق تحت اشغال عناصر داعش منتقل شوند، تا در آنجا به صورت علنی اعدام گردند و یا از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده شود.

آژانس گردشگری فدرال روسیه تاکید کرد: تمام گردشگرانی که خارج از یک چارچوب سازمان یافته به ترکیه سفر می کنند، باید تمام تدابیر ممکن و ضروری برای تضمین امنیت شخصی خود اتخاذ کنند.

از تاریخ 28 نوامبر (9 آبان)، پس از اقدام نیروی هوایی ترکیه در سرنگونی جنگنده روسی نزدیک مرز سوریه، آژانس های مسافرتی روسیه به دلایل امنیتی از اعزام تورهای گردشگری به ترکیه منع شدند.

حادثه سرنگونی جنگنده روس که ولادمیر پوتین رییس جمهور روسیه آن را خنجر زدن از پشت توصیف کرد، به بحران خطرناکی میان مسکو و آنکارا انجامید.

مسکو مجموعه ای از تحریم ها از جمله منع واردات محصولات غذایی و لغو سفر بدون روادید، علیه ترکیه اعمال کرد.

 این در حالی است که ترکیه هدف چندین حمله خونین قرارگرفت؛ در تاریخ 12 ژانویه، در حمله ای که برای نخستین بار گردشگران خارجی را هدف قرار می دهد، 10 آلمانی کشته شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها