ارتش سوریه مناطق تحت کنترل خود را گسترش داد+فیلم

پنج‌شنبه 8 بهمن 1394 - 11:09

دمشق (العالم) ـ ارتش سوریه به دنبال موفقیت های اخیر در برابر گروه های تروریستی، در حال توسعه محدوده مناطق تحت کنترل خود در استان ریف دمشق است.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار شبکه خبری العالم از دمشق، ارتش سوریه پس از درگیری با تروریست های جیش الاسلام و احرار الشام در منطقه غوطه شرقی استان ریف دمشق در حال پیشروی در اراضی زراعی منطقه النشابیه است و همچنین توانست عملیات نفوذ تروریست ها به برخی از مناطق شهر داریا در این استان را خنثی کند.
ارتش چندی پیش نیز ارتفاعات استراتژیک فرزات را در غوطه شرقی به کنترل خود درآورد و با هواپیماهای جنگی بیش از 6 بار به مواضع تروریست ها در مناطق النشابیه و حزرمه استان ریف دمشق حمله کرد که در این حملات هوائی تعدادی از تروریست ها کشته و زخمی شدند .
ارتش سوریه همچنین چند موضع تروریست ها را در حومه شهر دوما که پایگاه تروریست های جیش الاسلام در استان ریف دمشق است، با حملات توپخانه های زیر آتش گرفت.
حسن حسن کارشناس نظامی سوری در مصاحبه با گزارشگر العالم در سوریه گفت: ارتش به خوبی در غوطه شرقی در حال پیشروی است و محدوده اراضی تحت کنترل خود را در حد فاصل مناطق مرج السطان و النشابیه توسعه می دهد.
وی خاطرنشان کرد، مواضع تروریست ها در اطراف شهرهای دوما و حرستا همچنان در تیررس ارتش سوریه است و ارتش در حال گلوله باران مواضع تروریست هاست.
ارتش همچنین پس از درگیری سنگین با تروریست ها توانست مانع نزدیک شدن آنها به برخی از مواضع خود در مناطق مختلف شهر داریا در غوطه غربی استان ریف دمشق شود و تعدادی از آنان را از پا در آورد.
اکرم مکنا یکی دیگر از کارشناسان نظامی سوری در مصاحبه با العالم خاطرنشان کرد، نیروهای ارتش چند بار عملیات نفوذ تروریست ها به داریا را خنثی کرده و تعداد زیادی از تروریست ها و سرکردگان آنها را از پا در آوردند و من معتقدم که ارتش در چند روز یا هفته های آینده دستاوردهای بزرگی در استان ریف دمشق همچون دستاوردهایش در حومه درعا و حومه لاذقیه محقق خواهد کرد.  
گزارشگر العالم همچنین از کشته شدن تعدادی از اعضا و سرکردگان گروه های تروریستی در داریا و منطقه تل کُردی در حومه شهر دوما بنابر اذعان این گروه ها خبر داد. 
پیشروی ارتش سوریه در حومه لاذقیه و حومه درعا نیز باعث تضعیف قدرت و روحیه تروریست های فعال در استان ریف دمشق شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها