زندانهای مخوف آل خلیفه از زبان قربانیان شکنجه

زندانهای مخوف آل خلیفه از زبان قربانیان شکنجه
پنج‌شنبه 8 بهمن 1394 - 16:48

"مرکز مطالعات و پژوهش های "اللؤلؤة" وابسته به "ائتلاف جوانان انقلاب بحرین" کتاب "گواهی های قربانیان شکنجه در زندان های بحرین " را بازنشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از "منامه پست"، در این کتاب به نقض حقوق زندانیان و شکنجه آنان توسط جلادی به نام "عادل فلیفل" سرهنگ سابق سازمان اطلاعات بحرین پرداخته شده است.
فلیفل از جنایتکارترین جلادان زندان های آل خلیفه در دهه 90 قرن بیستم بود که صدها نفر را شکنجه کرد به گونه ای که شماری از آنان در زیر شکنجه به شهادت رسیدند.
این کتاب حاوی مصاحبه "همایش الکترونیکی بحرین" با زندانیان شکنجه شده توسط فلیفل در جریان بازجویی است.
هدف از بازنشر آن پرداختن به رنجهای زندانیان در زیر شکنجه اشخاصی مانند فلیفل با شیوه هایی است که مغایر با قوانین و موازین بین المللی حقوق بشر اعلام شده است. 
خانواده "سامی میرزا مشیمع" شخصی که به اتهام "انفجار الدیه" به اعدام محکوم شده است، گفت که اداره زندان مرکزی "جو" وی را بدون بیان علت به انفرادی فرستاده و در آنجا با بدرفتاری و شکنجه روحی مواجه شد، و حتی حین ملاقات با خانواده اش دست و پا بسته بود .  
سازمان عفو بین الملل از مقام های بحرین لغو حکم اعدام "علی عبدالشهید السنکیس" سامی میرزا مشیمع و "عباس جمیل طاهر السمیع" و محاکمه مجدد آنان در شرایط همسو با معیارهای عدالت بدون استفاده از اعدام را خواستار شده است.   
متهمین هنگام بازجویی در معرض شکنجه قرار گرفته، به آنان اجازه داشتن وکیل مدافع داده نشد و از سخن گفتن درباره شکنجه ای که در زندان در معرض آن قرار گرفتند، منع شدند.  
هزاران معترض بحرینی در بحرين از اواسط فوريه 2011 ميلادي با برپایی تظاهرات، اجتماع و اعتراض در خيابان‌های اين کشور، اصلاحات سياسی، برقراري دموکراسی و کناره‌گيری خاندان آل خليفه از قدرت را خواستار شدند. در ناآرامی‌های بحرین تاکنون ده‌ها نفر کشته شدند و صدها نفر از جمله چهره‌های مخالف در زندان‌ هستند.
مرکز حقوق بشر بحرین پیشتر در گزارشی اعلام کرده بود رژیم بحرین در راستای بخشی از قانون اخیر به اصطلاح ضد تروریستی خود، بازداشت های خودسرانه را افزایش داده است.
بنابر این گزارش بیش از 3 هزار نفر که به طور خودسرانه بازداشت شده اند، همچنان زندانی هستند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها