مرگ تدریجی اهالی دیرالزور به دلیل گرسنگی + ویدیو

پنج‌شنبه 8 بهمن 1394 - 19:40

دير الزور (العالم) – اهالی دیرالزور در شرق سوریه که از چند ماه قبل تحت محاصره شدید داعش هستند در بحران انسانی به سر می برند چنان که بیش از 250 هزار نفر از کمبود شدید مواد غذایی، دارو و سوخت رنج می برند.

خبرنگار شبکه العالم روز پنجشنبه گزارش داد، تصاویر گرسنگی و مرگ تدریجی در قرن بیست و یکم هیچ اقدامی را از سوی جامعه جهانی موجب نشد و وجدان جهانی برای جلوگیری از این فاجعه انسانی بیدار نگردید.
تمام ورود ها و خروجی های دیرالزور که نهر بزرگی در آن جاری است توسط تروریست ها مسدود شده، و علاوه بر اتمام مواد غذایی موجود در بازارها، به دلیل نبود سوخت برای فعال بودن ایستگاههای تزریق آب، آب آشامیدنی نیز با کمبود شدید روبرو شده است از این رو اهالی به راههای ابتدایی و انتقال دستی آب از آن ایستگاه روی آورده اند.
هرکس از گرسنگی جان سالم به در ببرد ممکن است با خمپاره و موشک هایی که تروریست ها روزانه بر سر محله های این شهر می ریزند کشته شود.
یکی از مسؤولان دانشکده کشاورزی از حمله خمپاره ای به این مکان و کشته و زخمی شدن تعدادی از دانشجویان و اساتید خبر داد.
یکی از اساتید و پژوهشگران نیز گفت کتابخانه دانشکده به طور کلی ویران شد، و برگه های امتحانی دانشجویان سوخت و کامپیوتری که نتایج پژوهشهای چند ساله وی در آن ذخیره شده بود از بین رفت.
شهر دیرالزور با جمعیت بالغ بر 250 هزار نفر بیش از یک سال است که زیر سایه تهدید گرسنگی و بیماری و مرگ قرار دارد.
 

پربیننده ترین خبرها