استقبال کمیته عالی انقلاب یمن از موضع پارلمان اروپا

استقبال کمیته عالی انقلاب یمن از موضع پارلمان اروپا
جمعه 9 بهمن 1394 - 14:34

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن، از موضع مثبتی که اخیراً پارلمان اروپا در قبال تجاوز به یمن اتخاذ کرده است، استقبال کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد علی الحوثی" اظهار داشت: این تصمیم اتحادیه اروپا، گامی مثبت است که نیازمند اعمال فشار بیشتر به منظور متوقف کردن تجاوزات ضد مردم یمن است، زیرا راه نجات یمن و غیرنظامیان یمنی، چیزی جز توقف تجاوزها به این کشور نیست.

"محمد علی الحوثی" در گفت وگو با خبرگزاری رسمی یمن، سبأ، با اشاره به این که کشورهای عضو ائتلاف تجاوز به یمن، به عمد شهروندان را هدف قرار می دهند و آنان را تحت محاصره می گذارند؛ خاطر نشان کرد: ما همچنان خواهان تشکیل کمیته حقیقت یاب هستیم و بارها این درخواست را تکرار کرده ایم؛ به شرط آن که این کمیته، بی طرف و مستقل باشد و اعضای آن ارتباطی به کشورهای متجاوز نداشته باشند.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن گفت: برای این که کمیته های حقیقت یاب بتواند وظیفه خود را به نحو مطلوب و مناسب انجام دهد، منطقی است که در درجه اول، تجاوز باید متوقف شود.

وی افزود: بد نیست بدانید که برخی از مناطق و استان های یمن، در یک روز، 200 تا 300 بار بمباران می شوند و این بمباران وحشیانه سبب شده است که انبارهای مهمات کشورهای متجاوز از ذخیره راهبردیِ سلاح های ویرانگر و سلاح های ممنوعۀ بین المللی خالی شود و به همین سبب ناچار شدند قراردادهایی تازه برای خرید سلاح امضا کنند تا بمباران این ملتِ فقیر را از سر بگیرند.

الحوثی در ادامه گفت: باید بدانید که ما در چارچوب مذاکرات سیاسی امتیازات بسیاری دادیم و از بسیاری از مسائل کوتاه آمدیم تا تجاوز متوقف شود و فرایند سیاسی، میان طرف های یمنی از سر گرفته شود و به همین سبب به مذاکرات ژنو 1 و ژنو 2 که زیر نظر سازمان ملل برگزار شد، رفتیم به این امید که تجاوز متوقف شود و راه حلی سیاسی و مسالمت آمیز جایگزین آن شود، اما هیچ نتیجه ای حاصل نشد.

رئیس کمیته انقلابی یمن، آمریکا را عامل توقف فرایند گفت وگوی سیاسی معرفی کرد و اظهاراتِ چند روزِ پیش جان کری وزیر خارجۀ آمریکا را گواهی بر این موضوع دانست و گفت: این، آمریکا است که ملت یمن را می کشد و برخی کشورهای اروپایی نیز هم پیمانانشان را با سلاحی که در اختیارشان می گذارند، یاری می کنند.

محمد علی الحوثی خطاب به پارلمان اروپا تاکید کرد: توجه شما به این موضوع، هرچند دیرهنگام، اما در هر صورت گامی مثبت است و ما از آن استقبال می کنیم. باید بدانید که ما متوجه شدیم، در مذاکرات آن جدیتی وجود ندارد که در تجاوز به مردم یمن و نابود کردن سرزمین یمن وجود دارد. طبق آن چه گزارش های سازمان های حقوقی و حقوق بشری اعلام کرده اند، تاکنون بیش از 8 هزار و 184 نفر در این تجاوزها به شهادت رسیدند که اکثر آن ها زن و کودک بودند و در این میان، 15 هزار و 187 تن زخمی شدند که اکثر زخمی ها نیز زن و کودک هستند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها