اسنودن: آمریکا و انگلیس، پهپادهای اسرائیل را هک کردند

اسنودن: آمریکا و انگلیس، پهپادهای اسرائیل را هک کردند
جمعه 9 بهمن 1394 - 18:06

"ادوارد اسنودن" افشا کرد که آمریکا و انگلستان، در دو دهۀ اخیر پروازها و تماس‌های سری نیروی هوایی صهیونیستی را رصد می‌کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بخش سانسور ارتش رژیم صهیونیستی، درستی محتوای اسناد و تصاویری که توسط اسنودن منتشر شده را تایید کرده است.   
پایگاه اینترنتی "روسیا الیوم" به نقل از رسانه های صهیونیستی نوشت: بر اساس اسناد موجود، آمریکا و انگلستان 18 سال قبل یک پایگاه نظامی سری در قبرس احداث کردند که توانستند از طریق آن، کد پخش سامانه پهپادهای اسرائیلی را هک کرده و جزییات عملیات صهیونیستی علیه غزه، ایران و سوریه را مشاهده نمایند.
همچنین سازمان های اطلاعاتی آمریکا و انگلستان تمام تماس ها میان هواپیماها و پایگاه های صهیونیستی مانند دستور بمباران مواضع و تصاویر هوایی مناطق هدف را رصد و شنود می کردند.  
یک روزنامه عبری مدعی شد: بر اساس این اسناد، عملیات جاسوسی آمریکایی-انگلیسی از سال 1998 به هک شدن کد سامانه های رزمی و اطلاعاتی مصر، ترکیه، لبنان، ایران و سوریه انجامید، اما هدف اساسی از این عملیات، رژیم صهیونیستی بود.
این روزنامه عبری نوشت: آژانس های امنیت ملی آمریکا و انگلستان عملیات جاسوسی را انجام دادند که ستاد مدیریت آن در پایگاه "منویث هیل" انگلستان بود که یک پایگاه جاسوسی مشترک نیز در ارتفاعات کوههای "ترودوس" در قبرس داشتند.  
یک مسئول اطلاعات صهیونیستی، درز این اطلاعات را خطرناکترین نوع افشای اطلاعات از زمان تاسیس رژیم صهیونیستی دانستند، اما طرف های رسمی صهیونیستی هنوز تفسیری درباره آن ارائه نداده اند. 
رژیم صهیونیستی نسبت به درز این اخبار در رسانه ها؛ که چه بسا باعث افزایش تنش با واشنگتن پس از سالها اختلاف درباره نوع راهبرد درباره ایران و فلسطینیان شود، ابراز نگرانی کرده است.     
ادوارد جوزف اسنودن متولد ۲۱ ژوئن ۱۹۸۳ میلادی، افشاگر فعلی و کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکاست.
او که در پی ابطال گذرنامه‌اش توسط دولت امریکا از ۲۳ ژوئن ۲۰۱۳ تا دوم اوت ۲۰۱۳ در فرودگاهی در مسکو به سر می‌برد در آن روز توانست از دولت روسیه پناهندگی موقت دریافت کند.

پربیننده ترین خبرها