مرجعیت عراق: امکان پیشگیری از بحران وجود داشت

مرجعیت عراق: امکان پیشگیری از بحران وجود داشت
شنبه 10 بهمن 1394 - 11:01

نماینده مرجعیت عراق گفت، اگر جناح های سیاسی درست رفتار می کردند امکان پیشگیری از بسیاری از بحران هایی که کشور به آن گرفتار شده است، وجود داشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از سومریه، شیخ "عبدالمهدی الکربلایی" در خطبه نماز جمعه در حرم حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در شهر مقدس کربلا گفت: متاسفانه جناح های سیاسی فقط به دنبال منافع شخصی، گروهی و منطقه ای خود رفته، و آن را بر منافع عالی عراق و مردم آن ترجیح دادند.    
الکربلایی با درخواست برای توافق درباره طرح ملی به دور از طرح های تجزیه طلبانه، تأکید کرد که عراق پس از تغییر نظام شاهد بحران های پیچیده و دشواری بود.
وی گفت، البته انجام وظیفه برای حل این امور به ویژه با توجه به پیچیدگی اوضاع داخلی و مداخله خارجی آسان نیست اما محال نیز نیست به همین سبب در صورت وجود اراده ملی صادقانه می توان با مشکلات مقابله و آن را قبل از آنکه به بحران شدید تبدیل شود، به شکل ریشه ای حل نمود.  
الکربلایی ادامه داد، حل هر گونه بحران کشور نیازمند تصمیم های قاطع و تدابیر فعال در زمینه مقابله با فساد مالی و اداری و سهم خواهی در زمینه مناصب است.   
وی گفت، بحران مالی عراق به حدی خطرناک شده که حتی بیمارستان ها بودجه ای برای خرید دارو و حتی نیازهای ضروری برای عمل جراحی ندارند و حقوق پرسنل و بازنشستگان به طور کامل نیز پرداخت نمی شود. 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها