نماینده عراقی: بسیج اشغالگران ترکیه‌ای را بیرون کند

نماینده عراقی: بسیج اشغالگران ترکیه‌ای را بیرون کند
شنبه 10 بهمن 1394 - 13:43

نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق، از دولت خواست به بسیج مردمی اجازه دهد نیروهای ترکیه را با زور از خاک این کشور بیرون براند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سومریه نیوز "فردوس العوادی" در بیانیه‌ای اعلام کرد: ترکیه تلاش می‌کند با سوء استفاده از ضعف دولت عراق و با کمک آمریکا سلطه عثمانی را به منطقه بازگرداند و این کار به هدف تقویت این ائتلاف در برابر ائتلاف روسیه در منطقه است.
وی افزود: اظهارات وزیر امورخارجه ترکیه برای توجیه حضور نیروهای این کشور در عراق، اقدامی در راستای تقویت اشغالگری ترکیه در عراق و به چالش کشیدن جامعه بین الملل است.
العوادی خاطرنشان کرد: پس از آنکه نیروی هوایی روسیه تحرکات ترکیه را در سوریه فلج کرد، این کشور اکنون فهمیده است که نفوذ خود را در سوریه از دست داده است، به همین دلیل چاره ای ندارد به جز اینکه با همدستی مزدوران خود – کسانی مانند اثیل النجیفی و برخی سران کرد که موصل را به داعش تحویل دادند- بر صحنه عراق متمرکز شود.
العوادی تأکید کرد: حضور ترکیه در شمال عراق و ایجاد نیروهای مسلح خارج از کنترل دولت و تسلیح آنان، دولت را در موقعیتی قرار می‌دهد که چاره‌ای جز انجام کارهای لازم برای پایان این اشغالگری نداشته باشد.
وی در ادامه گفت: اگر دولت نمی‌تواند از طریق دیپلماسی راه حلی برای پایان اشغالگری ترکیه بیابد، باید راه را در برابر نیروهای مقاومت یعنی بسیج باز کند تا به وظیفه دینی و ملی خود جهت مقاومت در برابر اشغالگری ترکیه و اخراج آن به زور عمل کنند.
العوادی تأکید کرد: مقاومت در برابر اشغالگری، حق همه ملتهای آزاده است.
این نماینده عراقی افزود: عراق باید جایگزینی برای ائتلاف آمریکایی بیابد، زیرا این ائتلاف با حمله هوایی به نیروهای ارتش و بسیج و کمک به داعش و حمایت از مسیرهای ارتباطی این گروه تروریستی که از طریق آنها نفت را به سرقت برده و سلاح و نیرو به عراق وارد می کند، شکست خو را ثابت کرد؛ علاوه بر این آمریکا پروژه ای را برای تجزیه عراق و منطقه در سر دارد، به همین دلیل پافشاری دولت بر تعامل با آمریکایی ها عجیب است.

پربیننده ترین خبرها