شیخ نعیم قاسم: سمیر قنطار الگوی مقاومت شجاعانه بود

شیخ نعیم قاسم: سمیر قنطار الگوی مقاومت شجاعانه بود
شنبه 10 بهمن 1394 - 22:51

العالم - معاون دبيركل حزب الله لبنان از شهید "سمیر قنطار" به عنوان سمبلی از مقاومت قهرمانانه در برابر دشمن اشغالگر صهیونیستی نام برد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ "نعیم قاسم" معاون دبیرکل حزب الله لبنان امروز (شنبه) درمراسم چهلم شهيد سمیر قنطار که در مجتمع المجتبی (ع) در ضاحیه جنوبی بیروت برگزار شد، گفت: شهید  قنطار به عنوان سمبلی از سمبل های مقاومت قهرمانانه و آزاده به آزادسازی ایمان داشت و در مسیر حق قرار گرفت.

معاون دبیر کل حزب الله افزود: شهید قنطار در همه مراحل زندگي خود اعم از مراحل مبارزه، اسارت، نبرد و شهادت از خود آثار و نشانه هاي با ارزشی برجای گذاشت که نشان دهنده نقطه نظر روشن وی به آینده ای با عزت و کرامت بود.

شیخ قاسم همچنین شهید قنطار را که حدود سی سال از زندگی خود را در زندان های رژیم صهیونیستی در اسارت به سر برد، الگویی از صبر، بردباری و جهاد معرفی کرد و گفت: شهید قنطار پس از سال ها تحمل اسارت، به نقطه آغاز بازگشت و مبارزه برای آزادی فلسطین از اشغال رژیم  صهیونیستی را در صدر اهداف خود قرار داد.

"شهید قنطار به عنوان یک شخصیت ملی، عربی و اسلامی، سمبلی از مقاومت اسلامی، ملی و عربی بود و این سه ویژگی از نظر او جدایی ناپذیر بودند."

معاون دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه بر آمادگی مقاومت برای مقابله با دشمن متجاوز و اشغالگر صهیونیست و به کارگیری همه امکانات در مقابله با این دشمن تاکید کرد و گفت: دشمن اشغالگر در این مرحله، طاقت شکست از مقاومت را ندارد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی تنها خطر برای فلسطین نیست، بلکه خطری برای همه منطقه عربی و اسلامی به شمار می رود و همه ملت های عربی و اسلامی باید برای مقابله با این رژیم با یکدیگر متحد شوند.

شیخ نعیم قاسم اظهار داشت که رژیم صهیونیستی نه تنها به دنبال اشغال سرزمین فلسطین و دیگر مناطق عربی است، بلکه خواهان تغییر افکار و باورهای فرهنگی امت عربی و اسلامی است و نباید در برابر خطر آن سکوت کرد.

وی همچنین در واکنش به انتقادها از سلاح مقاومت، از آن به عنوان سلاحی برای حمایت از لبنان و منطقه نام برد و گفت: درصورتیکه نیروهای مقاومت به سوریه نمی رفتند، اکنون مناطق القلمون، القصیر، بقاع و مناطق دیگری از لبنان اکنون در اشغال گروه داعش بود.

" سمیر قنطار" معروف به سردار اسیران لبنانی روز 29 آذر سال جاری در حمله رژیم صهیونیستی به یک محله مسکونی در ریف دمشق به شهادت رسید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها