تشدید فشارها علیه پناهجویان در اروپا

تشدید فشارها علیه پناهجویان در اروپا
يکشنبه 11 بهمن 1394 - 10:58

کشورهای اروپای به بهانه چند حادثه از تصمیم خود برای اخراج پناهجویان خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از روزنامه "القدس العربی" چاپ لندن آخرین خبرها حاکی است که دولت استرالیا قصد دارد 50 هزار پناهجو را طی 3 سال آینده اخراج کند.
چند کشور اروپایی با اتخاذ تدابیری مشابه تلاش می کنند که مانع ورود پناهجویان به کشورشان شوند.

در همین راستا دولت سوئد طرحی را برای اخراج 80 هزار پناهجو آماده کرده است و دولت اتریش در ماه ژانویه کنونی اعلام کرد که سال 2015 حدود 90 هزار پناهجو را پذیرفته است ولی سال 2016 حداکثر 37 هزار و 500 پناهجو را خواهد پذیرفت.
یوهانا میکل لایتنر وزیر کشور اتریش در مصاحبه با خبرگزاری این کشور (اِی پی اِی) گفت : اتریش یکی از بزرگترین کشورهایِ اخراج کنندۀ پناهجویان است .
لایتنر تأکید کرد: اخراج پناهجویان از اتریش ادامه خواهد داشت و تعداد اخراجی ها افزایش می یابد.
اتریش برای ترغیب پناهجویان به ترک این کشور وعده اعطای کمک مالی به آنها داده است همچنین لیستی شامل کشورهای امنی که احتمالاً به پناهجویان حق پناهندگی می دهند ، آماده کرده است تا در اختیار پناهجویان بگذارد .
آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نیز دیروز شنبه برای آرام کردن مخالفان سیاست پناه دادن به آوارگان، اعلام کرد که اکثر پناهجویان سوری و عراقی پس از آرام شدن عراق و سوریه به کشورهایشان بازخواهند گشت.
مرکل در نشست حزب خود " اتحادیه مسیحی دمکرات" در غرب آلمان گفت : اکثر پناهجویان اجازه دارند که فقط برای مدتی مشخص و معین در آلمان بمانند.
مرکل افزود: اقامت پناهجویان در آلمان موقتی است، و این افراد پس از اینکه صلح بار دیگر در سوریه برقرار شد و ما توانستیم داعش را در عراق شکست بدهیم ، به کشورهایشان بازخواهند گشت.
صدر اعظم آلمان اعلام کرد : حدود 70 درصد از پناهجویانی که دهه نود قرن گذشته از کشورهای یوگسلاوی سابق به آلمان فرار کرده بودند، به کشورهایشان بازگشته اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها