سرکرده جدید بلک واتر در یمن کشته شد+فیلم

يکشنبه 11 بهمن 1394 - 21:26

صنعا(العالم) – سرکرده جدید شرکت امنیتی خصوصی آمریکایی "بلک واتر" در یمن کشته شد.

خبرنگار شبکه خبری العالم از یمن گزارش داد: ارتش و کمیته های مردمی یمن با موشک بالستیک "توچکا" تجمع مزدوران سعودی در پایگاه هوایی "العند" در "لحج" را هدف قرار دادند در این حمله 25 نفر از آنان کشته و شماری زخمی شدند. یکی از کشته شدگان "نیکلاس پتروس" سرکرده جدید شرکت بلک واتر است. 

این حمله به انهدام هواپیماها، ساختمان ها و انبارهای سوخت و ایجاد هرج و مرج در پایگاه العند منجر شد. پایگاه العند محل تجمع نیروها برای حمله به تعز است. 

در آبان ماه امسال یک روزنامه نگار یمنی فاش کرد که شرکت جنایت پیشه آمریکایی "بلک واتر" که پیش از این به دلیل جنایت در عراق از آنجا بیرون رانده شده بودند، این بار توسط عربستان سعودی اجیر شده و تحت پوشش نظامیان کلمبیایی برای جنایت در یمن به این کشور اعزام شده اند.

5فروند قایق جنگی ائتلاف سعودی غرق شد
بنابر این گزارش، ارتش و کمیته های مردمی یمن، تحرکات مزدوران سعودی برای پیشروی به سمت "الجوف" در استان "مأرب" را خنثی کردند.

همچنین 5 فروند قایق جنگی ائتلاف سعودی حین تلاش برای نزدیک شدن به سواحل "المخا" در "تعز" هدف موشک های ارتش و کمیته های مردمی یمن قرار گرفت و غرق شد. 

نیروهای مزبور همچنین مواضع نظامیان سعودی را در گذرگاه "الطوال" در "جیزان" گلوله باران کردند که شماری کشته و زخمی داشت.

کشته شدن شماری از نظامیان سعودی
نیروهای یمنی به پادگان "الخشم" سعودی، مرکز فرماندهی "علیب" و پایگاه "الضبعی" حمله ور شدند که شماری از سربازان سعودی در این حمله کشته و شماری دیگر نیز گریختند.  
جنایت جدید هواپیماهای جنگی سعودی در حمله به خانه ای در "الرحبه" در "بنی حارث" در شمال شهر "صنعا" به شهادت 6 غیرنظامی و زخمی شدن شماری دیگر از شهروندان یمنی منجر شد که بیشتر کشته شدگان زنان و کودکان بودند.

جنگنده های سعودی بیش از 100 بار مناطق یمن را بمباران کردند

هواپیماهای عربستان برای دومین بار کارخانه تولید دستمال کاغذی در یمن را بمباران کردند که به این کارخانه، خانه ها و املاک شهروندان در مجاورت آن خسارات سنگینی وارد شد. 
جنگنده های سعودی بیش از صد بار مناطق دو راهی الجوف، "فرضه نهم" و "جبال قرود" را در استان مأرب با هدف پشتیبانی از پیشروی مزدوران به طرف الجوف بمباران کردند که این حملات ویرانی بسیار گسترده ای برجای گذاشت.

پربیننده ترین خبرها