سازمان خیریه آکسفام فاش کرد؛

جنگ افروزان، کمک به آوارگان سوری را کاهش دادند

جنگ افروزان، کمک به آوارگان سوری را کاهش دادند
دوشنبه 12 بهمن 1394 - 12:18

سازمان خیریه آکسفام از کشورهای جهان بویژه کشورهای ثروتمند به خاطر تنها گذاشتن ملت سوریه انتقاد و فاش کرد که دولت های قطر و عربستان کمک های مالی خود را به آوارگان و پناهندگان سوری به شدت کاهش داده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان آکسفام در گزارش خود با عنوان "بحران سوریه....سهم عادلانه 2016" فاش کرد: قطر و عربستان کمک های مالی لازم برای یاری رساندن به ملت سوریه در سال 2015 میلادی را "تا حد زیادی کاهش دادند".
براساس این گزارش، برخی از کشورهایی که بیشترین درگیری را در جنگ سوریه دارند، از جمله کشورهایی هستند که کمترین مشارکت را در کمک به قربانیان جنگ کرده اند.
این گزارش پیش از برگزاری نشست طرفها و کشورهای کمک کننده در شهر لندن منتشر شده است.
سازمان آکسفام در گزارش خود خواستار افزایش کمک ها و اسکان دایمی 10 درصد از آوارگان ثبت نام شدهِ مستقر در کشورهای مجاور سوریه تا پایان سال جاری میلادی شده است.
این گزارش به ارزیابی خود از سال 2015 میلادی اشاره کرده و آورده است: قطر 10.2 میلیون دلار پرداخت کرده است که فقط 18 درصد از مجموع سهم عادلانه اش یعنی 57.1 میلیون دلار است.
این سازمان در تعریف سهم عادلانه آورده است: منظور از سهم عادلانه همان سهمی است که هر کشور باید متناسب با سطح اقتصاد خود به مردم سوریه کمک کند.
در این گزارش آمده است: عربستان نیز فقط 88.8 میلیون دلار پرداخت کرده است که 28 درصد از مجموع سهم عادلانه خود یعنی 317.6 میلیون دلار می باشد.
سازمان آکسفام تاکید کرد که اکثر کشورهای ثروتمند در سطحی کمتر از سهم عادلانه خود کمک کرده اند.
آکسفام (به انگلیسی: Oxfam) نام یکی از بزرگترین گروه‌های بین‌المللی امدادرسانی برای ریشه‌کن کردن فقر، گرسنگی و بی‌عدالتی، متشکل از ۱۵سازمان در ۹۸کشور، است. مؤسسهٔ آکسفام در سال ۱۹۴۲ در دانشگاه آکسفورد در قالب یک کمیته امدادرسانی برای مبارزه با قحطی توسط فعالان اجتماعی و دانشگاهیان آکسفورد تأسیس شد.

پربیننده ترین خبرها