استقبال گسترده از اکران فیلم سقوط داعش

استقبال گسترده از اکران فیلم سقوط داعش
دوشنبه 12 بهمن 1394 - 13:07

فیلمِ سینماییِ " داعش.. فانی و رو به نابودی است" برای نخستین بار در تالار اوپرای دمشق اکران شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "داعش.. فانی و رو به نابودی است" فیلمی به کارگردانی "نجدت انزور" است که توسط موسسۀ او و با شراکت سازمان سینمایی سوریه تولید شده است.
این فیلم درباره جنایت های داعش در حق مردم یک روستای سوری است که در پایان فیلم، با همکاری مردمِ این روستا توسط ارتش سوریه آزاد می شود.

نجدت انزور کارگردان فیلم

"نجدت انزور" در خصوص این فیلم، به وبگاهِ عربی شبکه سی.ان.ان گفت: شرایط کنونی، برای اکران فیلم، کاملا مناسب است، زیرا از یک سو ارتش سوریه به پیروزی های گسترده ای در سراسر سوریه دست یافته است، و از سوی دیگر هیئت دولت سوریه در مذاکرات ژنو، در تلاش برای مقابلۀ دیپلماتیک با توطئه ها به منظور دفاع از حاکمیت کشور است.

کارگردانِ فیلمِ "داعش.. فانی و رو به نابودی است" دربارۀ استقبال مردمی از این فیلم نیز گفت: استقبال مردمی از این فیلم، خواستِ واقعی مردم سوریه را نشان می دهد و ثابت می کند که مردم این کشور همچنان خواهان زندگی هستند و بر حفظ هویت سوریِ خود پافشاری می کنند.

اکثر صحنه های این فیلم، در شهر داریا واقع در غوطۀ دمشق فیلم برداری شده است. این فیلم، از نظر زمان تولید، در مقایسه با دیگر فیلم های سوری رکورددار است، چرا که تنها در مدت چهل روز فیلم برداری و طی شش ماه آماده اکران شد. هزینۀ ساختِ این فیلم نیز صد میلیون لیره سوری برابر با 445 هزار دلار بود.

سازندگان این فیلم، پیش از اکران آن، تاکید کردند که نتوانستند جنایت های داعش را آن طور که در واقعیت اتفاق می افتد به تصویر بکشند، زیرا خشونت داعش بسیار وحشتناک تر از آن است که به تصویر در آید، با این حال عوامل فیلم همه تلاش خود را برای انتقال احساس اختناق موجود در سوریه به سبب اشغال شهرهای این کشور توسط داعش را به کار بستند.

این فیلم، با صحنۀ توزیع دخترانِ اسیر توسط شیخ ابومحمد در میان "مجاهدان" شروع می شود؛ داعشی ها در فضایی سرشار از جشن و سرور، زیر نظر امیرشان "ابوالولید" کادوهای انسانی خود را تحویل می گیرند. در این میان، "ثریا" از معلمان مدرسۀ روستایی که داعش آن را اشغال کرده است، سعی دارد با اندیشه های یکی دیگر از معلمانِ مدرسه به نام "شیخه ام یاسین" که تفکراتی داعشی دارد، مقابله کند. اما ناگهان گرفتار ماجرایی دیگر می شود؛ ابوالولید سرکردۀ داعشی ها، عاشق دختر وی به نام "نور" می شود و سعی می کند با او ازدواج کند. این مساله سبب می شود ثریا در مقابل بوالولید بایستد، داعش به همین سبب او را به زندان می اندازند آن گاه در زندان، شاهد بدترین جنایت هایی می شود که داعشی ها بر سر زنان می آورند.

سازندگانِ فیلم "داعش.. فانی و رو به نابودی است" در ساختِ این فیلم بر این موضوع تاکید ورزیده اند که راه حل اصلیِ مقابله با داعش، رویارویی فکری به موازات تلاش نظامی برای ریشه کن کردنِ آن است. در پایان این فیلم، مردمِ روستای اشغال شده توسط داعش که نمادی از تمام سوریه است، از چنگ داعشی ها نجات می یابند؛ به این صورت که یکی از عناصر داعش که اهل همان روستا است، تصمیم می گیرد که انسان دوستی پیشه کند، به همین سبب به جانبداری از ارتش سوریه می پردازد و همین مساله به سقوط داعش در این روستا می انجامد.

پوستر فیلم

26

پربیننده ترین خبرها