"عامل انتحاری مسجد شیعیان احساء مصری بود"

دوشنبه 12 بهمن 1394 - 22:52

العالم - سخنگوی وزارت کشور عربستان در امور امنیتی فاش کرد که یک تبعه مصری در حمله تروریستی به مسجد امام رضا (ع) در محله المحاسن شهر احساء عربستان دست داشته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مقامات سعودی اخیرا ماهیت فرد انتحاری کشته شده در یورش تروریستی به مسجد امام رضا (ع) شهر احساء را فاش کردند.
مقامات مزبور اعلام کردند که دومین فرد انتحاری زخمی شده هم اکنون تحت معالجه قرار دارد.
خبرگزاری رسمی عربستان "واس" به نقل از سخنگوی مزبور نوشت: بر اساس تحقیقات به عمل آمده این فرد یک تبعه مصر است و "طلحه هشام محمد عبده" نام دارد و سه سال پیش به همراه خانواده اش جهت دیدار با پدرش که در عربستان اقامت دارد، به این کشور آمده بود.
سخنگوی مزبور تاکید کرد: مقامات امنیتی عربستان همچنان به تحقیقات خود ادامه می دهند و هر کس را که به او در این حادثه مظنون می شوند، تحت تعقیب قرار داده و بازداشت می کنند.
بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی عربستان از ورود افراد انتحاری به مسجد امام رضا (ع) هنگام اقامه نماز جمعه جلوگیری کردند و به دنبال آن یکی از آنها در ورودی مسجد خود را منفجر کرد و نیروهای پلیس به سمت انتحاری دوم آتش گشوده و وی را زخمی کردند؛ فرد انتحاری دوم  نیز به خود کمربند انفجاری بسته بود.
حمله تروریستی روز جمعه به نمازگزاران مسجد امام رضا(ع) شهر الاحساء عربستان چهار شهید و 33 زخمی برجا گذاشت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها