پروژه جدید ائتلاف آمریکا این بار در موصل

پروژه جدید ائتلاف آمریکا این بار در موصل
سه شنبه 13 بهمن 1394 - 13:18

سخنگوی ائتلاف آمریکا در راستای سناریوهای قبلی این کشور برای طولانی کردن جنگ و بحران در خاورمیانه، مدعی شد عملیات آزادسازی موصل طولانی، خونبار و دشوار خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "استیو وارن" روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: پیش بینی می کنیم که 5 تا 8 هزار داعشی در موصل در حال جنگ هستند، به همین دلیل عملیات آزادسازی آن، دشوار، خونبار و طولانی خواهد بود.
وی مدعی شد: ایمان داریم که با حمایت نیروهای آمریکایی از ارتش عراق و نیروی هوایی آمریکا، در نهایت به پیروزی می رسیم.
وارن اظهار داشت: جنگ آزادسازی موصل بسیار زمان‌بر خواهد بود، و رساندن کمکهای آمریکا به اهالی این استان دشوار است، زیرا ممکن است این کمکها به دست داعش برسد.
وارن شنبه گذشته نیز اعلام کرده بود که عملیات آزادسازی موصل چندین ماه دیگر آغاز می شود.
اظهارات این مسؤول نظامی آمریکایی در خصوص طولانی بودن آغاز عملیات موصل درحالی است که پیش از این، مناطق دیگر عراق فقط با همت بسیج مردمی این کشور و نیروهای ارتش و عشایر از وجود تروریستها پاکسازی شده است.
در آغاز عملیات نیروهای عراقی علیه داعش، مانع تراشی‌های آمریکا مانند خودداری از اعطای سلاح های خریداری شده به عراق باعث شد نیروهای این کشور به دلیل کمبود سلاح و مهمات مورد نیاز با مشکلات و موانعی مواجه شوند. همچنین در پی پیروزی‌های مکرر نیروهای مردمی، مانع تراشی‌ها و حملات تبلیغاتی و رسانه‌ای بسیاری علیه این نیروها برای جلوگیری از مشارکت آنان در نبردهای آتی جهت آزادسازی مناطق باقیمانده به راه افتاد.
مسؤولان آمریکایی از آغاز بحران داعش در منطقه، این جنگ را طولانی توصیف کرده بودند؛ به صورتیکه برخی از آنها پیش بینی کرده بودند که این جنگ چند دهه طول خواهد کشید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها