سفر مسئول بلندپایه آمریکایی به شمال سوریه

سفر مسئول بلندپایه آمریکایی به شمال سوریه
سه شنبه 13 بهمن 1394 - 19:38

یک مقام بلندپایۀ آمریکایی برای نخستین بار پس از بسته شدن سفارت این کشور در دمشق ، به منظور نظارت بر روند مبارزه با داعش در سوریه، به بخشی از شمال این کشور سفر کرد که تحت کنترل کُردهای سوری است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دولت آمریکا ظاهرا در چارچوب ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش، به همکاری با کردهای شمال سوریه پرداخته است تا بتوانند مناطقشان را از چنگ داعش آزاد کنند. این همکاری هرچند کُردها را به شریکی اساسی در ائتلاف مبارزه با داعش تبدیل کرد، اما در عین حال، خشم ترکیه را نیز برانگیخت. ترکیه بیم آن دارد که آزادسازی مناطق کردنشین، احساسات استقلال طلبی کردهای ترکیه را تحریک کند.

یک مسئول آمریکایی به خبرگزاری رویترز گفت: برت مک گورک فرستادۀ ویژه رئیس جمهوری آمریکا اوائل هفته جاری، در سفری دو روزه به شمال سوریه رفت تا روند عملیات تضعیف و نابودسازی داعش را بررسی کند.

"فرد هاف" کارشناس امور سوریه در مرکز آتلانتیک کانسل در این خصوص گفت: از زمان بسته شدن سفارت آمریکا در دمشق در ماه فوریه سال 2012 تاکنون، این نخستین سفرعلنیِ یک مسئول دولت آمریکا به سوریه است.

یک مسئولِ کُردِ سوری نیز به خبرگزاری رویترز گفت: برت مک گورک، با یک بالگرد در یکی از پایگاه های هوایی که تحت کنترل کُردهای سوریه است، فرود آمد و هنگام فرود، توسط شماری از مسئولان کُرد، از جمله نخست وزیر یکی از سه منطقۀ خودگردانی که کردها در شمال سوریه تشکیل داده اند، مورد استقبال قرار گرفت.

26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها