امام جماعت دوست گربه ها!+تصاویر

امام جماعت دوست گربه ها!+تصاویر
سه شنبه 13 بهمن 1394 - 21:11

العالم - رفتار مسالمت آمیز امام جماعت یکی از مساجد استانبول با گربه ها، این مسجد را به محل رفت و آمد گسترده گربه ها حتی وقت نماز تبدیل کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تصاویری از بازی " مصطفی افا" امام جماعت مسجد عزیز محمود هدایی در استانبول بازتاب گسترده ای دررسانه های داخل و خارج ترکیه داشته و غربی ها به افا، لقب دوست گربه ها داده اند.

به یمن توجه ویژه این امام جماعت، گربه ها آزادانه در شبستان و محوطه های مسجد رفت و آمد می کنند و هنگام برگزاری نماز نیز در میان صفوف نمازگزاران تردد دارند.

مصطفی افا، این رفتار خود را برگرفته ازسفارش های اسلامی برای رئوفت و مهربانی با حیوانات می داند و معتقد است که گربه حیوانی تمیز است که در اسلام درباره نجاست آن دستوری وجود ندارد.

او می گوید که مساجد مختلف از قدیم محل زندگی و رفت و آمده کبوتر بوده است.

نمازگزاران هم به پیروی از امام جماعت این مسجد ظاهرا به این وضع عادت کرده اند و با گربه ها به بازی می پردازند، هرچند برخی ازآنان می گویند که از اینکه هنگام نماز مورد حمله گربه ها قرار گیرند، هراس دارند.

وی گفت که رسانه های بین المللی گویی چیز تازه ای کشف کرده اند ، عکس های او را با گربه ها با عنوان سقوط اسلام هراسی چاپ کرده اند، درحالی که اساس اسلام همواره دین رافت و مهربانی بوده و هست.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها