انتقاد روزنامه انگلیسی از حمایت کامرون از جنگ یمن

انتقاد روزنامه انگلیسی از حمایت کامرون از جنگ یمن
چهارشنبه 14 بهمن 1394 - 13:13

یک روزنامه انگلیسی از سیاست دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در قبال تجاوزگری ائتلاف سعودی به یمن و تداوم فروش سلاح به عربستان به شدت انتقاد کرد و گفت که کسب درآمد برای کشور نباید به بهای ویران شدن سایر کشورها تمام شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه انگلیسی"ناسیونال" در گزارشی از دیوید کامرون خواست هنگام سخن از مشارکت در تجاوزگری نظامی علیه یمن، از سیاست مشکوک خود دست بردارد چرا که سیاست و سلاح های انگلیس برای سرازیر کردن پول به خزانه این کشور در خدمت وی در آمده است.

این روزنامه با اشاره به تداوم فروش سلاح های انگلیس به عربستان در سایه تداوم تجاوزگری علیه یمن و نقض حقوق بشر و قوانین و موازین بین المللی نوشت: کار تجاری نباید به بهای ویرانی کشورها و رنج و شکنجه ملت ها باشد.

این گزارش به وخامت اوضاع یمن نوشت: زندگی در یمن به نبرد روزانه با فقر، ساختار زیربنایی فلج شده و کمبود آب، غذا و دارو و بمب های ساخت انگلیس تبدیل شده است.

روزنامه ناسیونال خاطرنشان کرد: بله، دیوید کامرون می تواند بگوید که یک میلیارد پوند مبلغ زیادی است.این دقیقا هما مبلغی است که از طریق فروش سلاح به عربستان فقط در طول سه ماه، وارد خزانه دولت انگلیس شده است.

این روزنامه انگلیسی افزود: جنگ در یمن یک کار تجاری بزرگ است اما کامرون با این موضوع در مجلس عوام انگلیس اینگونه برخورد کرد که "این تجارت مهم نیست و این منطقه (تحت نفوذ) انگلیس نیست و.. این درگیری انگلیسی نیست و.. این جنگ انگیس نیست".

روزنامه ناسیونال تاکید کرد: سکوت نباید ادامه یابد و باید کامرون از فصاحت مشکوک خود - وقتی می گوید- که حملات هوایی انگلیس را امن تر کرده است، دست بردارد.

پربیننده ترین خبرها