تابعیت سیاسی به قیمت 20 درصد بودجه بحرین

تابعیت سیاسی به قیمت 20 درصد بودجه بحرین
چهارشنبه 14 بهمن 1394 - 13:33

جمعیت وفاق بحرین هشدار داد، 20 درصد از بودجه این کشور به اعطای تابعیت سیاسی به بیگانگان اختصاص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اعطای گسترده تابعیت به بیگانگان در بحرین در حالی است که حکومت آل خلیفه همواره مخالفان و فعالان این کشور را با لغو تابعیت تهدید می‌کند و تاکنون تابعیت ده‌ها بحرینی را لغو کرده است.

گروه‌ها و جریان‌های بحرینی بارها به اقدامات آل خلیفه در زمینه اعطای تابعیت سیاسی به بیگانگان به ویژه اتباع پاکستان و هند اعتراض کرده‎اند و این اقدامات را برنامه‌ای با هدف ایجاد تغییر در بافت جمعیتی بحرین خوانده‌اند.

تیم پیگیری پرونده اعطای تابعیت سیاسی در جمعیت وفاق بحرین خاطرنشان کرد: هزینه فرایند مصیبت بار اعطای تابعیت سیاسی به بیگانان بیش از 20 درصد از بودجه بحرین را شامل می شود و لغو این طرح غیر ملی و بررسی تبعات آن، راه حل اولیه ای برای گذر از ناکامی اقتصادی و بحرانهای آن است و بحرین را از شبح ورشکستگی و وضعیت نابسامان معیشتی، دور می کند.

الوفاق تصریح کرد، کنار گذاشتن طرح اعطای تابعیت سیاسی به بیگانگان، رهایی از هزینه های آن و تبعات مالی و معیشتی آن که سالیانه صدها میلیون برآورد شده، می تواند به جای افزایش مشکلات، فشارها و تهدید وضعیت معیشتی مردم ؛ به نفع کشور و مردم بحرین تمام شود.

این تیم خاطرنشان کرد، آمارهای رسمی با وجود پنهان سازی و سرپوش گذاشتن دولت بر تعداد افراد بیگانه که تابعیت گرفته اند؛ از افزایش 20 درصدی جمعیت کشور نسبت به ساکنان اصلی آن حکایت دارد.

جمعیت وفاق افزود: شرایط بحرانی اقتصاد بحرین و منطقه ناشی از دیدگاه و سیاست نادرست دولتها و شفافیت نداشتن آنها است و این خطرات برای بحرین با طرح اعطای تابعیت سیاسی به بیگانگان که در حال بلعیدن همه ثروتهای کشور بوده وبه مشکلات اقتصادی، امنیتی و اجتماعی دامن می زند؛ دو برابر شده است.  بحرین با شیوه مدیریت اقتصادی دولت، روزهای اقتصادی سختی را پیش رو دارد و همه پیش بینی ها بیانگر وخامت وضعیت اقتصادی به بدترین شکل آن است .

وفاق خاطرنشان کرد، مقامات بحرین با تحمیل مالیات به افراد کم درآمد و نیازمند و افزایش قیمتها در صدد فرار از ورشکستگی و سرپوش گذاشتن بر سوء مدیریت اقتصادی خود هستند.

وفاق معتقد است این بحران فرصت و فراخوانی برای همه افراد با اخلاص و اندیشمند برای پایان دادن فوری به فرایند اعطای تابعیت سیاسی به بیگانان و تلف کردن اموال عمومی در طرح های فاجعه آمیزی است که هدف از آن غلبه سیاسی بر همه اقشار اصلی بحرین اعم از شیعه و سنی و تغییر بافت جمعیتی است که تهدیدی برای هویت، واقعیت و آینده بحرین در همه سطوح است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها